Noblessgömma





Här kommer receptet på noblesskakorna som jag bakade häromsistens och ska baka idag igen. Receptet hittade jag på Mirabellcupcakes blogg.

De är ljuvligt goda och väldigt lätta att göra =0). 


1 sats ger ca 20 kakor.

Recept

200 gr smör
3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1 tsk bakpulver¨
20 st dumlekolor
20 st nobless
20 aluminiumformar

Såhär gör du

Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop alla ingredienserna i en bunke. Rulla därefter smeten till en rulle och dela den i 20 delar. Rulla delarna till små bollar och lägg en boll i varje aluminiumform, tryck därefter ner en dumlekola i varje. Grädda kakorna i ca 10 minuter. När du har tagit ut dem från ugnen lägger du en noblessbit på varje kaka, när de har svalnat ska de förvaras i kylskåp(de går även att frysas)








Kommentarer
Postat av: Anna

Nu har jag bakat dessa. Tack för ett superlätt recept! Malva är proffs på att "lägga dumle i mitten och trycka till" ;) Vi har dock inte smakat dem än... vill att de ska svalna ordentligt först.

2011-09-03 @ 20:48:21
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Anna

Åh detta ska nog även jag klara av! Tusen tack för ett enkelt recept som ser megagott ut!

kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0