Middagstips!

Här kommer ett tips på en lättlagad gryta som vi kallar "Ullströmska grytan". Mina föräldrar har gjort den i ca 30-40, och den är fantastiskt god (jag gör min egen variant men det mesta är sig likt). Det var inte min favvo när jag var liten men nu älskar jag den!

Ullströmska grytan

Recept

500 gr Fläskfilé
3 st kryddstarka korvar
1 burk syltlökar
1 burk oliver
10 champinioner
5 dl grädde
soya
salt och peppar

Skiva korven och bryn den, skiva sedan fläskfilén och bryn den + salt och peppar, därefter delar du champinionerna och steker dem.






Ha i allt du har stekt i en gryta och tillsätt syltlök, oliver grädde och soya. Låt det sjuda och smaka av.

Man kan servera grytan med ris eller pressad potatis men eftersom jag försöker att äta mindre kolhydrater så blev det lite sockerärtor till och ikväll blir det en sallad till.



Kommentarer
Postat av: Anna

Ser jättegott ut!

2011-03-28 @ 21:40:33
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Kristin

Den är supergod! =0) kom och tänka på den när jag såg reklamen för ICA Maxi för han gör ju en snarlik gryta... Vi åt den till kvällsmat idag också, mums!

2011-03-28 @ 23:13:23
URL: http://reising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0