2>

Kvällens middag

Vi gjorde färsbiffar med potatismos och sås till middag. Supergott! Jag ska lägga upp receptet på bloggen någon dag för biffarna är så goda!

En present

Vi fick en present av mamma, pappa, Anna, Micke och Anton när de var på besök i stugan. De visste att jag var på jakt efter en fin tandborstmugg till badrummet här i Lund (jag har inte hittat någon fin här i Skåne) så det blev en perfekt present.

Såhär blev resultatet

Helt perfekt, stort tack!

Tidsfördriv

Såhär på söndagseftermiddagen så är yatzy mitt absoluta favorittidsfördriv!

Black Swan

Vi hade en riktigt  mysig kväll igår. Vi såg "Till det som är vackert" och hann även med att se "Black swan". Båda filmerna var verkligen dystra ( jag hade ingen koll på vad de handlade om i förväg så det blev en överraskning ;-).

Vi hyrde tre filmer, eftersom de två första inte föll mig i smaken så har jag stora förhoppningar på den tredje filmen "Eat Pray Love".
Idag tog vi en låååång sovmorgon. Vi bestämde oss för att inte ställa väckarklockan vilket ledde till att jag vaknade 11.20 :-). Håkan sover fortfarande (inte ovanligt) men att jag sover så länge är ovanligt. Med tanke på att jag inte somnade förrens efter klockan 03 så var det kanske inte så konstigt. Nu vill jag bara att han ska vakna så att vi kan börja titta på filmen!

Myskväll

Det blir en myskväll i soffan med thaimat och film =0). Lyx!

Stortorget! Här sitter jag och Håkan och n...

img_7914 (MMS)

Stortorget! Här sitter jag och Håkan och njuter av ett glas vin efter konserten, vi får se vad som händer ikväll ;-)...

Hello Lund

Nu är vi framme i Lund efter 3 timmars bilfärd söderut. Göteborg bjöd på strålande sol och 28 grader men här i Lund är det grått som ni ser på bilden.
Jag insåg precis att sladden som används för att få över bilderna från kameran till datorn är kvar i Västerås så ni får stå ut med mobilbilder ett par dagar till. På måndag åker vi till Västerås och vi har en massa skoj att se fram emot nästa vecka!

Håkan är på ICA just nu och inhandlar lite falukorv så att vi kan fixa en snabb lunch. Vi ska försöka att hinna med konserten i Domkyrkan kl 17.30. Vi hörs lite senare =0).

Frukosttajm! Vi sitter vid frukostbordet i...

img_1298 (MMS)

Frukosttajm! Vi sitter vid frukostbordet i Göteborg och förbereder oss för avresan mot Lund :-). Det är strålande väder så det är tråkigt att spendera den i bilen men det ska bli skönt att  få komma hem och tvätta. Ikväll ska vi antagligen gå på en konsert, men det beror lite på vilken tid vi kommer iväg från Göteborg, vi får se vad som händer ;-).

Dagens vinst!

img_9035 (MMS)

Håkan och Ed sover än så jag ligger kvar i...

img_4592 (MMS)

Håkan och Ed sover än så jag ligger kvar i sängen och läser boken "Systrar" av Danielle Steel. Liseberg står på programmet idag så jag hoppas att det fina vädret håller i sig :-). Imorgon bär det av till Skåne och efter det kommer bloggen att uppdateras som vanligt igen ;-) då ska ni få se bilder från nya kameran! Jag är så nöjd med den...nu längtar jag efter ett ännu större objektiv...så att jag kan ta närbilder på håll ;-)

BAO!

img_4273 (MMS)

Vi har precis kommit hem efter ett besök p...

img_8963 (MMS)

Vi har precis kommit hem efter ett besök på affären, nu har vi laddat upp med en rejäl picknick som vi ska avnjuta på Trägårn om nån timme. Solen lyser och det är en underbar sommarkväll!

Vilken härlig tid vi har haft i stugan! Vi...

img_4730 (MMS)

Vilken härlig tid vi har haft i stugan! Vi har vart ett stort gäng, 11 stycken som mest :-). Nu är vi i Göteborg hos Håkans föräldrar och det som står på schemat idag är ett besök i Slottsskogen och ikväll ska vi på konsert. På bilden ser ni Milou, världens sötaste!

Träning

Den senaste träningen på gymet bjöd på övningar för biceps, bröst, rygg och mage. Jag hade redan träningsvärk från gympasset dagen innan och det blev inte bättre efter det här passet.

Biceps

Bröst

Boxning

Passet avslutades med mage

Mysfredag

I fredags kväll var vi hemma hos min storebror och alla syskon med bihang var med. Vi hade så roligt, vi åt gott och spelade spel som tjejerna vann ;-).

Trädgårdsarbete

Trädklättring

Bror och Emelie

Micke B och Emma

Bror och Syster

Systrar

Den goda desserten

Marinad

Här kommer ett recept på en supergod marinad som Håkan brukar göra.

Recept till 4 köttbitar à 150-200 gram.

0,5 dl olivolja
0,5 dl soja
0,5 dl svartvinbärssaft (koncentrat)
saft från 1/2 citron
1 vitlöksklyfta
salt (bara lite eftersom sojan ger sälta)
svartpeppar

Låt köttet ligga i marinaden i 1 timme (minst) innan tillagning, pensla på marinad under grillning/stekning. Det är jättegott att pensla lite marinad på grönsakerna också.

Fina ringar

På Gina tricot hittade jag dessa fina ringar, de är så somriga!

Min nya älskling

Nu har vi införskaffat en ny kamera! Säg hej till Nixon D3100. Kameran var på rea och vi fick den till ett bra pris och fick även photoshop med på köpet!

Det känns skönt att ha en kamera som vi kan lita på igen. Vår gamla kamera (som vi ska ha kvar då den blir ett smidigt komplement till den större kameran) fungerar inte alltid som den ska.
Nu ska jag kolla in manualen och testa mig fram. Det ska bli så kul!

Svettigt värre...

I torsdags var det så dags att släpa sig till gymet för en rejäl träningsrunda. Det var ben, axlar och triceps som grillades.

Passet startade med axelpress

Triceps

Å så kondition

Axlar

Kondition igen, den här gången var det boxning.

Benpress

Lite rumpa

Mera axlar

Och så avslutade vi med benspark.

Balkongfix

Jag fyndade några blomlådor på rean på Indiska som kommer att pryda balkongen och förhoppningsvis innehålla jordgubbar och smultron i framtiden.

Fina killar

God morgon på er!
Här kommer lite busbilder på charmtrollen.

De matchande GANT-tröjorna har de fått av Stefan och Emelie.

Edvin Stefan Emelie och Anton

Munorgasm

Vi hann med ett besök på FRANK innan vi åkte till stugan. De hade bytt ut delar av menyn och som vanligt blev jag helt knäsvag av de utsökta smakerna!

Min förrätt, chèvre chaud med sallad och senapsemulsion.

Håkan åt en asiatisk biffsallad med wasabisenap och soya.

Flankstek (eller Frankstek, som vi kallar den ;-) med bönsallad.

Vinkällaren

Såhär ser det ut på en vingård på Sicilien.

Druvorna

Håkan är redo för en tur

Håkan vid ett av ekfaten (slovensk ek), det här fatet rymmer 4000 liter.

De låter alla vinerna lagras i lerkärl (Amforor)...

...som är nedgrävda i grus för att hålla jämn och låg temepratur. De tillverkar ett rödvin som bara lagras i lerkärl, någon ek är alltså inte inblandad i processen (det är väldigt ovanligt). Det föll inte oss i smaken men det beror nog på att vi är så vana med ektoner i rödvin.

Jäsningstankar

Sweet romance

Jag älskar indiskas inredningsdetaljer. Jag fyndade en kudde på rean när jag var på stan med min syster.

Den skimrar så fint och kommer att passa finfint i gästrummet.

De här doftljusen doftar ljuvligt och även de kommer att platsa i gästrummet.

Dagens

Såhär såg jag ut i fredags när vi hade "Systronkväll"

Topp Gina Tricot, shorts MQ, skor Park West (köpta på Ryns).

Solglasögon Indiska, örhängen och armband Dyrberg/Kern.

Klocka Guess väska Michael Kors.

Gårdagens middag

Igår hade vi en mysig hemmakväll.

Till förrätt blev det melon med prosciutto, precis som vi åt i Italien.

Vi grillade kött till huvudrätt. Rostas, majskolvar, champinjoner och lök. Underbart gott. Jag älskar sommaren och möjligheten att grilla.

Min outfit

Kofta MQ, topp Gina Tricot, shorts MQ och solglasögon från Indiska.

Etna

Vi gjorde en avstickare till Etna när vi körde söderut mot vingården på Sicilien. Det var så häftigt! Trots att vi var en bit ifrån så hörde vi hur den mullrade, ungefär som åska och (det syns inte så bra på bilden nedan men det är det ljusa längst upp vid toppen) vi såg hur det rann lava över toppen. Vi har filmat det så vi ska ses hur bra det syns på filmen.

På väg uppåt

Här är en av Etnas kratrar.

Lavasten

Håkan har tagit kort från toppen av kratern, jag hade bara flipp-flopps på mig så jag stannade kvar där nere.

Moooot stugan!

Nu åker vi till stugan för att njuta av sol, saltvatten, krabbfiske, grill och släktmys! Jag hoppas att vi kommer att hinna med lite läsning på en filt i solen, och om det regnar får det bli filmmaraton eller en speldag med yatzy och "Med andra ord". Det ska bli skoj!

På vägen hämtar vi upp Edvard som har varit i Kolsva några dagar.

Ännu en tråkig nyhet

Ska hemskheterna någonsin ta slut? Känns det inte som att det räcker nu? Amy Winehouse var 27 år, det är ingen ålder alls. Även om det inte var någon nyhet att hon har misshandlat sin kropp med droger så blir jag ändå chockad av beskedet.

Vi har följt nyhetssändningarna från Norge större delen av dagen idag och det är fortfarande svårt att ta in att en människa kan göra en sån här sak.

Robs Deli

VI gick till Robs Deli och intog lunch idag. Det blev kycklingsallad för min del.

Sååå mumsigt!

The other Boleyn girl

Vi tog en sväng på stan idag och när vi kom hem kröp vi upp i soffan och tittade på filmen "The other Boleyn girl". En mysig lördag som passar min sinnesstämning.

Jag och Håkan diggar historiska filmer, den här föll oss verkligen i smaken ;-). Miljöerna med de vackra slotten/husen och alla fina klänningar, I love it!

Nyshoppat

När jag var på stan med min syster häromdagen så hittade jag en topp och ett par shorts. De var riktiga fynd!

Shortsen hittade jag på MQ och de var nedsatta till halva priset. Jag har ett par blåa i samma modell som jag älskar.

Toppen köpte jag för 99 kronor på Gina Tricot.

Norge

Vi har tittat på TV hela morgonen, jag mår illa och tårarna rinner. Jag kan inte förstå hur någon kan göra såhär. Jag finner inga ord.

Just nu har jag inte lust att göra någonting alls. Det får bli en lugn dag. Det enda som står på listan är att tvätta och packa eftersom vi åker till stugan imorgon.

Onoff

Vi bestämde oss för att åka till Onoff igår eftermiddag när Håkan kom hem från jobbet... Det hade 50% på allt, och jag vet inte vad jag hade förväntat mig innan men jag trodde nog att det skulle finnas någonting kvar.

Såhär såg det ut, inte en enda liten TV fanns kvar.

Det var helt tomt överallt! Det fanns en ugn kvar och lite småsaker allt annat var rensat!
 De sålde bland annat den här

Vem köper den? Den är inte ens fint pyntad? Jaja...det kändes bara sorgligt att gå runt där inne, vi köpte 2 DVD-filmer istället för TVn som vi egentligen var ute efter.

Syskonkväll

Nu styr vi kosan mot min bror och resten av syskonen =0). Det är dags för family fun med alla systron (som vi kallar det ;-). Det ska bli så kul och de ska få små souvenirer från resan (det blir bara en liten symbolisk present).

Ikväll får jag träffa mina mysiga syskonbarn!

God mat i Palermo

Kan ni tänka er? Sista dagen hittade vi en restaurang som hade god mat, dessutom låg den nära hotellet. Eftersom vi skulle flyga sent och inte få någon middag så blev det en braklunch!

Vinet

Förrätt

Primo piatti

Å så huvudnumret, taadaa!!! Tyvärr var jag så mätt så jag orkade inte äta upp.

Avslutningen, Cannoli (inte min favorit men eftersom det är en siciliansk sötsak så ville vi prova. Håkan tyckte att den var jättegod).

Och den ljusnande framtid är vår...eller?

Det var tänkt att jag skulle läsa företagsekonomi B (distanskurs) på Örebro universitet till hösten men när jag var inne på studera.nu häromdagen så visade det sig att den kursen var inställd :-(. Det var inte riktigt vad jag hade räknat med, men efter lite eftersökningar så har jag nu kompletterat min ansökan med två nya kurser. Nu håller jag tummarna för att jag kommer in trots att det är en sen ansökan.

Fina Anton när vi var på stan häromdan. Han provade mina solglasögon.

Frukost på sängen! Åskan och blixten är hä...

img_9987 (MMS)

Frukost på sängen! Åskan och blixten är här och hälsar på så jag skippar datorn nu och bloggar från mobilen. Även den här morgonen börjades med yoghurt och färska bär :-). Och om en stund bär det av till gymet, träningsvärken från igår börjar infinna sig, vi får ser hur det känns imorgon efter dagens träningspass, jag hoppas att jag kan ta mig ur sängen ;-). Jag hoppas också att det har slutat regna om en stund för det här skyfallet vill jag inte gå ut i... Efter träningen blir det nog en sväng på stan (lite beroende på vädret) och ikväll ska vi bort på middag. Det här blir en riktigt bra fredag!

Myskvällen igår

Vi hade en jätteskön och mysig kväll igår med god mat, Pippi och underbara vänner.

Vi fick paket, jättefint inslaget =0) det ska jag komma ihåg och använda mig av i framtiden ;-).

Anna, som läser min blogg och hade sett om vårt missöde med tvätten, hade hittat den perfekta gåvan.

Grillat är godast!

Andreas och Anna

Grillmästaren som hade gjort en kanongod marinad till köttet

Det blev jordgubbar, grädde och glass till efterrätt.

Lilla M njöt av glassen (tyvärr skuggar lampskärmen lite så att hon ser randig ut ;-)

Tack för en toppenkväll!

Maten på vingården

Vi fick härlig, traditionell italiensk mat på vingården.

Älskade frukost!

Idag fick jag min efterlängtade älsklingsfrukost! Eftersom jag skulle iväg och träna så skippade jag äggmackan och satsade på extra mycker bär i yoghurten.

Min goda yoghurt

En underbar blandning av jordgubbar, hallon, blåbär, frön och pumpakärnor.

Skattkistan

Ojojoj, jag är helt slut! Vi bestämde oss för att inte köra supermycket kondition så jag mår helt okej. Jag kommer att ha en grym träningsvärk imorgon men det känns bara skönt (lätt att säga nu innan den har slagit till ;-).

Igår kom min bror med familj över för att ta hem en skattkista som jag hade införskaffat åt dem i Lund.

Glada Edvin

Kistan ser ut såhär

Kistan hittade jag på Erikshjälpen i Lund, jag kom dit precis när butiken öppnade och det var minst 50 personer som stod och köade när jag kom dit, det är helt otroligt att det är så populärt! Men det är inte så konstigt egentligen, det finns så mycket fina och annorlunda saker och möbler där, jag älskar Erikshjälpen!

Inpackad i bilen för en färd mot Västerås.

Träningsmorgon

Nu ska jag ge mig iväg till gymet. Det kommer att bli ett grymt jobbigt pass för jag har inte tränat på nästan en månad (och kosten har jag inte skött alls)...
När jag kom tillbaka till träningen efter förra sommaren så slutade de första träningspassen med att jag låg och hulkade inne på toaletten. Jag hoppas att det inte blir samma resultat idag.

Vi hade en jättemysig kväll igår och bilder på det kommer senare. Nu: gymet!!!

Bettantajm!

Äntligen FRANK

Igår kväll blev det ett efterlängtat besök på vår favoritrestaurang FRANK.
 Alla bilder är tagna med min mobilkamera eftersom både laddaren till kameran och videokameran blev kvar på hotellet på Capri. De är på väg till Sverige nu via post men det dröjer nog en veckan eller så tills de är framme så ni får stå ut med en rolig blixt. Det komiska är att vi verkligen var supernoga med att kolla oss omkring för att vi inte skulle glömma något, på första hotellet glömde vi vattnet i kylen, hotell nr 2 kom vi ihåg att plocka ut vattnet ur kylen men glömde det sen på skrivbordet och på hotell nr 3 alla sladdarna...

Här kommer iallafall bilderna.

Italiensk råbiff till förrätt...

...och Håkan åt asiatiska vårrullar med tonfisk.

Vinet

Edvard anslöt till varmrätten och då blev det FRANKburger och T-bone steak med tillbehör.

Nu kommer gästerna snart!

Det ska bli så kul att träffa dem =0) Det blir sushi och grillat. Vi var på ICA Maxi på eftermiddagen och handlade en massa godsaker.

Såhär fina var de när de gifte sig i juni.

Poolhäng i Taormina

Hotellet vi bodde på hade en pool på taket. Det var varmt och lugnt, som mest var vi 6 personer vid poolområdet så man kunde välja och vraka bland solstolarna. Jag hade en i skuggan och två i solen (en åt varje håll ;-), LYXIGT!

Det var en fantatisk utsikt från poolområdet

Strike a pose

Åh, jag har precis pratat bort en timme i telefon med systeryster =0) så kul! När det är semestertider så hinner vi inte prata så mycket som i vanliga fall så det var så kul att hon ringde. Vi bestämde att vi ska ses en snabbis på stan om en stund.
Jag har även pratat med Håkan och de är på väg tillbaka till Västerås, det var själva laddaren det var fel på så det gick snabbt att byta ut den mot en ny.

Såhär såg jag ut igår kväll när vi skulle ut och äta.

Topp Gina Tricot, shorts MQ, skor Bianco, armband Dyrberg/Kern.

Nu sticker jag ut på stan, vi hörs senare!

Home alone

Nu har jag vinkat av Håkan och Edvard som har åkt till Stockholm för att fixa Edvards dator. Idag ska jag fixa lite här hemma, åka och handla när Håkan och Ed är tillbaka med bilen och så ska jag njuta av solen. Det är så skönt att vara här i Västerås eftersom vi har en stor och härlig balkong där man kan njuta av solen.

Ikväll får vi besök av Anna, Malva och Andreas =0). Det ska bli så kul att ses! Det blir sushi och grillat, en härlig blandning =0). Jag hoppas att det är fint väder så att vi kan sitta ute och njuta av sommarkvällen.

Den här bilden är tagen i april, sist de var över på middag.

Hemma! Gissa vart vi ska nu ;-)...

img_5877 (MMS)

Taormina

Här ser ni vårt hotell i Taormina

Frukostutsikten

Etna

Det satt neonljus på alla kyrkor.

En som gillar regnet...

Min systerson Anton gillar regnet, och det är tur för det har regnat en del på deras semester. På Öland fick han ha solhatt på sig under kapuschongen så att han inte skulle få så mycket vatten i ögonen. Gull!!!

Livet på vingården

Utsikten från poolen

Vardagsrummet i vår lägenhet

Frukosten

Håkan tar sig an den enorma croissanten ;-)

Vinflaskan var till för fimpar, ingenting annat ;-)

Jag och Pino som var kock/trädgårdsmästare/allt-i-allo

Det fanns fyra hundar på vingården, de var jättesnälla (även om jag var livrädd för dem i början) och väldigt lugna.

Nyfiken, eller törstig ;-)

Hemlängtan

Idag bär det av norrut mot Västerås. Både jag och Håkan har verkligen saknat Västeråslägenheten. Jag hann rensa lite innan vi åkte så nu är det ganska prydligt där hemma (bortsätt från biblioteket och garderoberna) och då känns det extra bra att komma hem! Vem vet, vi kanske hinner rensa lite nu i dagarna...

Vi har lite planer för veckan, bland annat family fun på fredag =0) och på lördag åker vi till stugan som ligger utanför Uddevalla.

Vårt älskade hem! Jag vet att jag är lite töntig men vi är så förälskade i vår lägenhet!

Ankomst Sicilien

Vi tog färjan från Villa San Giovanni till Messina på Sicilien.
Inte så fräsch lampa på båten, plasten hade smält och droppade ner på golvet, riktigt sunkigt!

Glada resenärer

När vi kom in i hamnen mötte vi den här välkomstkommittén.

Därefter styrde vi kosan mot Taormina som är en liten kuststad ett par mil från Messina. Att hitta till Taormina var inga problem, men när vi väl var inne i staden så var vägen avstängd av polis så det dröjde innan vi kom fram. Klockan var ca 22 när vi checkade in på hotellet och vi hade inte ätit någon ordentlig lunch så mitt humör var inte på topp, såhär såg jag ut.

Kristin när hon är trött och hungrig.

När vi hade fått upp all packning på rummet så gick vi ut för att hitta någonstans att äta middag.
Vi hittade en pizzeria (som använde burkchampinjoner, usch!) så vi fick mat trots att timmen var sen.

Kul på semestern ;-)

Haha, Håkan i sitt "semestermode" efter en lunch i Rom.

Lägenhetsvakter

Medans vi har varit bortresta så har min lillebror och hans Emelie skött om lägenheten och bott där ett par nätter. Det ska bli kul att se hur det ser ut när vi kommer hem igen ;-)

Hundraåringen...

Vi har läst en hel del när vi har legat vid poolen och lapat sol. Min favoritbok under semestern var "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Den är skriven av Jonas Jonasson och är fantastiskt underhållande. Både jag och Håkan hann läsa den under semestern och båda skrattade högt, den är komiskt skriven och otroligt underhållande. Den tar med läsaren på en tur genom 1900-talet och ger en alternativ bild av historien.
Jag kan varmt rekommendera den här boken!

Håkan fick boken på alla hjärtans-dag, nu hade vi äntligen tid att läsa den.

Palermo-outfit

Som ni ser så var det lite skillnad i ljus på hotellrummet och utomhus ;-).
Klänning från H&M, väska Gina Tricot och skor från Anna.

Ring, en present från möhippegänget (silversmeden heter Charlotte Modigh), armband Dyrberg & Kern och Diddi.

Missfärgad tvätt...

God morgon på er!

Det var segt att komma upp den här morgonen. Håkan ska jobba hela dagen så det blev ingen lång sovmorgon utan jag gick upp när han hade gjort sig iordning.

Vi hade ett litet missöde med tvätten igår, mina nya shorts (tror vi att det var iaf.) hamnade tillsammans med all annan mörk tvätt som skulle tvättas i 40 grader. De färgade av sig en hel del på några plagg, så vi tvättade de missfärgade plaggen två gånger extra vilket innebär att sista tvätten var klar vid halv två... Vi somnade alldeles för sent för att gå upp tidigt idag. Kläderna är fortfarande missfärgade (lite tråkigt för det var några av mina favvoplagg) men de ser bättre ut än efter första vändan.

Igår bokade jag och Håkan in en träff med den här sötnosen =0).

Kvällens middag

Det blev orientalisk fläskfilé till middag ikväll. Den består av fläskfilé, som tillsammans med banan, grädde och jordnötter har gosat till sig i ugnen.
Receptet hittar ni här, då använde jag kyckling men det fungerar lika bra med fläskfilé =0).

Så gott! Imorgon är det dags för mig att börja tänka på vad och hur mycket jag stoppar i mig. Under semestern så har jag inte haft några regler vad gäller kosten och det har varit så skönt att bara njuta (det har nästan inte blivit något godis alls, otroligt men sant ;-) av god mat och dryck. Men att dricka vin varje dag är något jag bara gör när jag är på semester, så ikväll blev det vatten och det får bli lite glesare mellan vinkvällarna närmsta tiden...

Mums!

The Carrie Diaries

Vi har en riktigt lugn eftermiddag/kväll. Jag ska sätta igång med kvällsmaten nu och sen är det TV-soffan som gäller, jag är inte så intresserad av fotbollen när inte Sverige spelar men vi har bara en TV här i Lund så då får det bli så.

Jag har börjat på en ny bok idag, jag har bara hunnit några sidor så jag kan inte ge något betyg än. Den här boken fick jag av Håkan i förlovningspresent (+ annat som ni ska få se senare). Jag har läst en del böcker på engelska den här sommaren och trivs bra med det så det var kul att den här också var på engelska.

En snygg bok!

Äntligen hemma!

Nu har vi kommit hem till lundalägenheten. Allting var på tid (vi landade till och med tidigt) och trots kaptenens varningar om starka vindar så var det relativt lugnt. Vi var uppe i 1000km i timmen så det var en kraftig medvind.
Nu har vi handlat och satt i oss en lunch från Gyllene måsen.

Ikväll blir det date med tvättmaskinen, Håkan ska kolla på fotbollen och jag vill se Morden i Midsomer, förhoppningsvis hinner vi med allt =0).

Resefolket Reising

Palermo

Enligt oss så är Palermo inget ställe som är värt en resa för turistandets skull. Nu kan det vara så att staden känns trevligare om butikerna och restaurangerna är öppna (eftersom de firade något helgon så var allting stängt i fredags)...men jag tror inte att Palermo är en stad som vi kommer att återvända till (förutom för att landa och sedan ta oss vidare till någon mysig siciliansk by eller så...).

Operan

Katedralen var vacker (en av de få sevärdheterna i staden).

Inne i katedralen fanns relikerna efter det helgon som man firade den här veckan, när vi senare på kvällen var ute och letade efter en speciell restaurang och vi hamnade mitt bland några skumma bakgator (men det är en annan historia som jag säkert kommer att skratta åt i framtiden) och till slut kom ut på en större gata så möter vi festivaltåget med orkester och hela köret som kommer bärandes på hennes kista...såhär såg det ut.

Nu ska jag inte låta alltför negativ men den sicilianska maten är inte lika god som på fastlandet, och i Palermo är den minst aptitretande. Jag och Håkan älskar mat och vin men det fanns inte gott om restauranger som hade något lockande på menyn. Hade jag inte vart så väluppfostrad så hade jag rest mig upp och lämnat åtminstone två restauranger i Palermo utan att betala.
Här kommer några bilder på den mindre goda maten.

Köplasagne som man micrar och som fortfarande är kall när den serveras kan jag köpa på ICA och äta hemma, det uppskattas inte på restaurang.

Det gemensamma för de här restaurangerna var att det man kan kunde välja i dryckesväg (alkoholhaltig) var rött eller vitt som sen hälldes upp från en dunk och smakade därefter... Det gick inte att välja om man ville ha ett kraftigt eller lätt vin, utan surt och iskallt var det som bjöds...och det är inte min melodi så det blev vatten för mig och det var iochförsig ganska bra eftersom jag i två veckors tid har druckit alkohol till både lunch och middag.

Jag lovar att göra ett inlägg senare på all god mat vi har ätit, ja var bara tvungen att skriva av mig lite ;-).

Dagens

Här kommer en dagens från Sicilien.

Klänning Gina Tricot, skor Bianco, solglasögon MiuMiu och halsbandet är en present från Sydafrika.

Fönstershopping av kakfat

Det här fina våningsfatet såg jag i ett skyltfönster i Palermo igår. Hade inte butiken varit stängd hade jag kollat upp hur mycket det kostade. Allting i skyltfönstret såg väldigt dyrt och exklusiv ut så det var nog lika bra att den var stängd...

Villa San Michele

På Capri finns Axel Munthes hus Villa San Michele (som har gett Solliden sitt utseende). Vi besökte det underbara huset när vi var på Capri.

Håkan på väg dit

Utanför entrén

Vardagsrummet som hade en svensk touch ;-)

Utsikten

Fina blommor och växter i trädgården

HäromDagens

Jag lever för det mesta i mina solklänningar från Gina Tricot här i Italien. Jag har dem i många olika färger och här ser ni en mönstrad variant i sällskap av solhatten från Capri.

Dagens från Taormina.

Min fina man

Han är så himla söt, såhär såg han ut på badstranden på Capri.

Mitt hjärta smälter när jag ser den här bilden ;-)

Mot Milano

Idag bär det av mot nordligare breddgrader. Ikväll flyger vi från Palermo till Milano där vi ska övernatta på flygplatsen för att imorgon ta oss vidare till Köpenhamn och Lund. Vad vi ska göra idag har jag ingen aning om, det får bli som det blir ;-). Jag har tidsinställt en rad inlägg så bloggen kommer att uppdateras även om vi inte har internet i Milano.

Nu är det frukosttajm!

Den här bilden tog Håkan vid en av frukostarna på vingården.

Medelhavsbröllop

Efter lunchen på restaurangen uppe i bergen så besökte vi de olika utsiktsplatserna på den sidan av ön. Det visade sig att det hade vart bröllop dagen innan. Vigseln hölls på en av utsiktsplatserna och middagen/festen hölls på den restaurangen där vi åt lunch.

Härlig utsikt för brudparet och gästerna

Lunch med sällskap

Förra fredagen besökte vi en restaurang  på Capri som Maria hade rekommenderat. Vi blev hämtade nere i Anacapri av restaurangfolket, det var en smal och slingrig väg och jag är så glad att vi inte fick något möte.
När vi kom fram till restaurangen så visade det sig att det bara var svenska gäster där ;-).

I taxin på vägen dit

Jag och Gunnar Adler Karlsson (som ni kan skymta i bakgrunden). Gunnar är en funktionssocialistisk filosof som har spenderat de sista 33 åren på Capri med att förestå den filosofiska parken som finns högt upp i bergen (vi pratade om honom tidigare på resan så det var kul att vi fick se och prata med honom), han tipsade om fina utkiksplatser som vi besökte efter lunchen.

Förrätt, skinka och melon.

Utsikten, ön Ischias.

Min lunch, en fantastisk god pasta med sparris och räkor.

Vi fick besök vid bordet av följande kompisar, en liten ödla (tyvärr finns de överallt och i mängder :-( jag gillar dem inte men Håkan tycker att de är söta...)

Siesta

Vi gick ut på stan idag för att upptäcka Palermo men allting är stängt eftersom det var en stor helgdag igår (vi märkte det inatt när vi skulle sova för fyrverkerismällarna ville aldrig ta slut).
Så nu är vi tillbaka på hotellet för en liten siesta och vi stannar nog här tills det är dags att äta middag.

Den här bilden är tagen i Taormina när vi hade en glasslunch =0)

Shoppingen på Capri

Jag trodde nästan att jag hade hamnat på Rodeo Drive när jag kom ut på shoppinggatan på Capri. Glamorösa och dyra butiker avlösta varandra och nästan alla kom med finfina kassar.

Det finns fina blommor/växter överallt.

Det fanns otroligt många smyckesbutiker på Capri, med otroligt stor och glittriga smycken, jag älskar sådana smycken men de ser ju fejk ut när det är så otroligt stora!

Solhatt

Jag köpte mig en solhatt på Capri och den har blivit min allra bästa vän här i solgasset. Den är helt underbar att gömma sig under för att undkomma de starkaste solstrålarna.

Fredagkväll på Capri

I fredags kväll (det är nästan en vecka sen, tänk vad tiden går fort!) var vi på en konsert med Poulencensemblen och därefter tog vi oss in till byn Capri där vi åt middag.

Vi väntar på att konserten ska börja...

Kören

Solnedgång över Ischia

Middagsdags

Restaurangen

Skål!

Jag åt pasta med skaldjur

Efter middagen köpte vi glass, den är helt fantastisk här i Italien!

Hej Palermo!

Idag gick färden vidare från den underbara vingården till Palermo. Det var inga problem att hitta (det enda man kan behöva ibland är ett par extra varv i rondellen för att hinna läsa de 30 skyltarna så att man vet åt vilket håll man ska åka ;-).

Vi lämnade tillbaka bilen på flygplatsen här utanför Palermo och tiden har runnit iväg så vi har inte ätit sen frukosten klockan 8 imorse. Planen nu är därför att bege sig ut på stan för att hitta någon trevlig restaurang att äta middag på.

Här fungerar internet (jag älskar storstäder!!!) så nu kommer bloggen att fungera som vanligt igen!

Vi åkte förbi några grekiska tempelruiner på vår väg mot Palermo.

Vilken härlig dag! Vi började dagen med en...

img_7039 (MMS)

Vilken härlig dag! Vi började dagen med en härlig frukost och därefter tog vi en tur in till den närmaste byn, Acate, där vi fyllde på vårt förråd av flaskvatten. Därefter låg vi vid poolen ( jag lyckades till och med motionssimma idag) fram till lunch då vi avnjöt 4 rätter tillsammans med paret Becker som kom från USA. Vi pratade och hade jättetrevligt å lunchen övergick i vinprovning ;-). Vi var klara runt halv sex då vi återigen besökte poolen. Nu är det snart dags för middag! Jag har hittat ett hörn här på vingården där jag har en plupp på täckningsmätaren...så jag hoppas att det här inlägget kommer fram med både bild och text.

Sufflé med oxfilé

Det här receptet är verkligen någonting extra. Vi åt den här rätten när vi firade vår 3-åriga förlovningsdag. Det är lyxigt och väldigt gott. Originalreceptet fick jag av Sara O. som jag känner via jobbet jag har dock ändrat lite på det.

Recept för 4 personer

vitpeppar
2 äggvitor

Tomaterr

8 små eller 4 stora, jämna tomater (vi brukar använda röda tomater men sist testade vi gula och det var jättegott det med)
1 burk små fina ärtor
1 stor vitlöksklyfta

Såhär gör du:

Bryn oxfilén fint på båda sidor, salta och peppra och lägg över dem på ett gratängfat.

Lägg sparrisen över kotletterna. Skär ett lock av tomaterna och holka ur dem. Låt burkärtorna få rinna av och krydda med vitlök och salt.
Fräs ihop smör och mjöl till såsen och späd under omrörning med sparrisspad och grädde till en tjock slät sås. Låt den koka 5 min. Blanda i riven ost och majonnäs, avsmaka med salt och peppar och låt inte såsen koka mer.

Piska upp äggvitorna till styvt skum och skär försiktigt ner dem i den något avsvalnade såsen precis före gratineringen. Fyll ärtor i tomatskålarna och ställ dem vid sidan av kotletterna och toppa varje tomat med en smörklick. Gratinera i 250 grader i ca 15 min tills såstäcket höjer sig som en pösig sufflé med gyllenbrun fin färg.

Vi har inte kommit på det ultimata tillbehöret till den här rätten. Vi har provat potatiskroketter och klyftpotatis men ingen av dessa alternativ kändes helrätt. Nästa gång ska vi nog prova med potatismos.

Vi strödde på ost innan vi ställde in den i ugnen men det blev inte bra då den fick färg långt innan sufflén, därför blev den lite mörk i färgen.

Nu har vi kommit fram till vingården! Inge...

Nu har vi kommit fram till vingården! Inget internet, men det är en härlig oas ute på landet. Det är bara vi som är gäster idag så vi har allt för oss själva, både poolen och kocken så vi fick bestämma kvällens meny ;-) vi gav honom fria händer så det ska bli spännande att få smaka resultatet snart. Just nu sitter vi med varsitt glas vin och njuter av en härlig sommarkväll!

Etna visar sig från sin bästa sida!

img_7750 (MMS)

Vi ska ut på landet!

Imorgon bär det av till en vingård som ligger sydväst om Taormina, ca 15 mil härifrån. Med tanke på hur dåligt internet fungerar här så har jag inga större förhoppningar om att de ska ha wifi där ;-). Så, vi får se när jag kan uppdatera bloggen nästa gång.

På vingården ska vi få en guidad tur av deras vinkällare och njuta av sol och bad för de har en pool.
Vi gick in i en vinbutik när vi skulle tillbaka till hotellet tidigare ikväll och då hittade vi några olika flaskor som kom från den vingården som vi ska besöka, kul!

Nu är det yatzytime!

Vår middagsutsikt! Ikväll blev det en Calz...

img_8979 (MMS)

Vår middagsutsikt! Ikväll blev det en Calzone på en pizzeria i centrala Taormina, ungefär 5 minuters gångväg från hotellet. Nu blir det en promenad tillbaka till hotellet å så ska vi spela yatzy eller kort :-).

Kan det bli bättre? Vi har precis kommit t...

img_9543 (MMS)

Kan det bli bättre? Vi har precis kommit tillbaka till poolen efter en lunch i hotellets matsal. Just nu ligger jag i skuggan med boken "The perfect man" och njuter av livet. Det är så härligt här! Om en stund blir det ett dopp och sen ska jag lägga mig i solen :-) vi är 4 personer här vid poolområdet, så lugnt å skönt! Det är så skönt att bara ta det lugnt å sola och bada på semestern, istället för att stressa runt för att se precis allting i området...  Jag gillar semester!!!

Det vill sig inte!

Jag försöker att ladda upp bilder här på bloggen men det går inte alls. Internet fungerar liksom inte riktigt som hemma... Så tills vidare får ni nöja er med mms-inlägg.

Idag har vi slappat vid poolen, det var inte många andra gäster där, vi var själva i ca 1 timme ;-) riktigt lyxigt! Ni ska få se bilder sen, det är helt underbart.
Vi skippade lunchen, det blev ett glas vin för mig och en öl för Håkan för det var så varmt så vi var inte hungriga (ovanligt!!!) vi gav oss ut på "stan" vid fyra-tiden och strosade runt bland alla butiker och kyrkor, sedan satte vi oss på en restaurang och åt middag. Det blev spaghetti med köttfärssås för min del, till det drack vi ett av de godaste vinerna hittills på resan =0). Mmmm!

Vi får se vad som händer imorgon, antingen blir det poolhäng eller så ska vi åka på en utflykt till Etna, den ser lite läskig ut (vi ser den från hotellet) för det ryker från den hela tiden. Vesuvius såg mycket mer snäll ut, Etna är mer skräckinjagande som Håkan uttryckte det.
Vi har läst i vår guidebok att det var ett gäng turister som dog vid utbrottet 1979...det skrämmer mig lite grann´ men Håkan är helt lugn ;-).
Vi stortrivs i Taormina, det är en underbar liten stad med otroligt mycket backar, här skulle man köra träning med Bettan... Varje gång vi ska tillbaka till hotellet så är det uppför, först en lång backe och sedan trappor å så backe igen. När vi gick till hotellet efter middagen vid 22-tiden så var det 29 grader ute, riktigt svettigt och det blir inte bättre av alla backarna ;-).

Hälsningar från en svettig Kristin som längtar efter en dusch

Outfit

Här kommer bilder på fredagens outfit.

Topp Gina Tricot, shorts MQ, skor från Anna och solglasögon MiuMiu.

God morgon på er! Vi kom till Sicilien igå...

img_9664 (MMS)

God morgon på er! Vi kom till Sicilien igår kväll, bilresan söderut gick fantastiskt bra! Vägen var väldigt slingrig hela tiden och vi körde längs bergskanterna och över gamla,smala broar när vi skulle över dalgångarna, lite läskigt med höjden men Håkan körde kanonbra! Vi bor i Taormina som ligger på Siciliens östkust. När vi skulle hitta hotellet igår så var det lite svårt eftersom vi inte såg några vägskyltar och polisen hade stängt av vägen uppåt berget, som vi trodde att vi skulle åka på. Efter närmare en timme med start i backe ca 30 gånger ( det är bara backar här och de är branta) så kom vi äntligen fram! Vi lämnade grejerna på rummet och gick ut för att hitta någonstans att äta middag. Ni ska få se bilder här på bloggen senare när internet fungerar... Bilden i det här inlägget är tagen vid morgonens frukost :-) Lovely! Nu ska vi lägga oss vid poolen ;-). Jag hoppas att ni får en fin söndag!

Bröllopsdagen i Rom

Vi firade med att gå ut och äta tillsammans med en stor del av kören =0). Vi hade det så trevligt!

Jag och Håkan delade kärleksfullt på en planka med charkuterier till förrätt.

Vi fick en flaska vin i present av kören

Det blev allsång vid bordet och några italienska flickor började dansa balett när vi sjöng Jungfrun, så kul!

Min klänning är köpt på H&M och väskan kommer ifrån Gina Tricot, armband Dyrberg/Kern är köpt på Bella Vista och ringen fick jag i present av möhippegänget.

Fontana di Trevi

Jag och Håkan bestämde oss för att gå till Fontana di Trevi när vi var i Rom, när vi kom fram till stället där vi trodde att den låg såg det ut såhär:

Och det var ju inte rätt fontän...det visade sig att vi hade läst fel på kartan ;-) Fontänen på bilden heter Fontani di Tritone, men den låg i samma område så det tog inte många minuter innan vi kom till rätt ställe.

Pantheon

Peterskyrkan

Hummerpasta

När jag och Håkan var på Capri så åt vi den dyraste pastan vi någonsin ätit. Det var, som vi förstod det, dagens tips så vi tänkte att det skulle vara ungefär i samma prisklass som det andra som fanns på menyn, men så var det inte.

Det är det godaste vi har ätit hittills på resan, och den godaste hummern jag någonsin ätit!

Till förrätt blev det tomat- och mozzarellasallad, det är så gott!

Pasta med hummer till varmrätt

Jag njuter av utsikten

Håkan utanför restaurangen

Jag fick en tallrik med ett recept på, antagligen för att vi var så bra kunder ;-). Jag hoppas att den håller tills vi kommer hem, den kommer att bli ett kul minne från den upplevelsen.

Mot Sicilien!!!

Nu bär det av in till fastlandet igen. Vi ska ta båten till Neapel, därefter ska vi hitta Hertz och den här gången ska det förhoppningsvis finnas en bil till oss så att vi kan ta oss ner till Sicilien.

Båtresan ut till Capri var inte rolig, det gungade hela tiden och jag fick koncentrera mig på att inte kräkas på Håkan, jag klarade hela resan utan att få upp någonting så jag hoppas på detsamma nu på tillbakaresan. Det bästa vore om det var lugnt i vattnet så att båten inte gungade alls...jag håller tummarna för det =0).

På vägen dit fotade jag Vesuvius från båtfönstret. Vi skulle egentligen ha tagit bilen dit påväg till Capri men eftersom det blev tåg istället så fick vi nöja oss med att fota den på avstånd =0).

Körtävlingen - 1 guld och 1 silver

De mms jag skickade till bloggen verkar inte ha gått fram så här kommer berättelsen om körtävlingen.

Vi tävlade först i damkör, vi tyckte att det gick kanonbra. Vi var bäst i den gruppen och våra poäng räckte till en silvermedalj (man räknar lite konstigt så även om vi var bäst i gruppen så fick vi inte guldmedalj). Vi var 0,17 poäng ifrån guldmedaljen.

I blandad kör fick vi guldmedalj, däremot så var det en annan svensk kör med och tävlade i samma kategori (kammarkör), de fick bättre poäng än oss så de vann kammarkörsklassen.
Domarna tyckte att vi var så duktiga så vi fick vara med i Grand Prix trots att vi inte vann våran klass.

Grand Prix vann en jätteduktig kör från Polen, det var helt rätt! Vi är nöjda med resultatet och våra framföranden. Jag är så stolt över Håkan som fick pris för bästa tolkning av det obligatoriska stycket Salve Regina.

Såhär glada var vi när vi fick reda på att vi hade tagit oss till Grand Prix

Ridge 2006

Vi drack det här kanongoda vinet i förra fredagen när vi hade vår förlovningsdag.

Vinet kommer från Kalifornien, USA och huvuddruvan är Zinfandel. Det heter Ridge 2006, California Lytton Springs. Det finns på systemet och det kostar ganska mycket (299 kronor), men om man ska fira något speciellt eller om man vill lyxa till det så kan jag rekommendera det.

Coloseum

Rom bjuder på en massa sevärdheter, de flesta är antika och hela Rom andas historia. Här kommer några sevärdheter.

Spanska trappan

Dagens outfit på Capri

Såhär såg jag ut igår när vi strosade omkring i Capri.

Topp Gant, shorts MQ, skor Adidas, solglasögon MiuMiu, klocka Guess.

Capri

Italien är Italien och allt fungerar inte riktigt som i Sverige... Idag skulle vi hämta bilen som vi hade hyrt och ta oss till Neapel via Vesuvius. När vi kom till Hertz i Rom så var det överfullt med människor. Det visade sig att de inte hade någon bil inne, trots att vi och alla andra hade bokat bil i förväg. Om vi ville kunde vi vänta några timmar och se om någon bil dök upp... det kändes inte så lockande så vi bestämde oss för att strunta i Vesuvius (vi kan alltid besöka Etna sen när vi kommer till Sicilien) och ta tåget till Neapel och sedan färjan direkt ut till Capri. Det blev kanonbra, tåget tog inte alls så lång tid och färjan gick nästan direkt när vi kom till hamnen.

Nu på eftermiddagen så har vi vandrat runt i staden Capri och käkat lunch, nu är det siesta och sen ska vi ut och leta rätt på en trevlig restaurang där vi kan äta middag.

Visst är det en härlig utsikt!

Kyckling i sherrysås

Här kommer ett recept på en kycklingrätt som är jättegod! Det är Håkan som har kommit på receptet.

Recept för 4 personer

mjöl
soja
peppar

Hacka löken och bryn den i smör tillsammans med champinjonerna och kycklingen som är skuren i ca 4 bitar per fil. Pudra över ca 1 msk mjöl och därefter tillsätter du sherryn, vatten samt hönsbuljongen. Låt det puttra i ca 5-7 minuter, tillsätt därefter grädde och soja och krydda efter behag och låt det sjuda i ett par minuter.

Rätten kan serveras med ris eller sallad.

Vi hade champinjonerna vid sidan av den här gången eftersom inte alla tyckte om svamp.

Dagens outfit vid Spanska trappan

Såhär såg jag ut häromdagen när vi besökte Spanska trappan. Klänning Gina Tricot, skor Adidas och solglasögon MiuMiu.

Mot Capri

Idag ger vi oss av från Rom. Vi har hyrt en bil och ska köra till Capri via Neapel. Eller, det är rättare sagt Håkan som ska köra för jag är inte intresserad av att köra bil här. Jag hade gärna tagit tåget, men Håkan ville köra så då är det okej för mig.

Det ska bli rätt skönt att slippa solen idag, trots att vi gjorde vårt bästa att undvika solen igår så blev jag lite röd på näsan, bröstet och smalbenen (där jag till och med fick soleksem), så en dag utan sol blir perfekt!

Vi får se hur det är med internet på hotellet på Capri, förhoppningsvis är det bättre än det här hotellet, det kanske till och med finns på hotellrummet, vem vet? Jag håller tummarna för det iallafall.

Den här bilden togs på avslutningsmiddagen med kören i tisdags kväll.

Hpnotiq

När jag blandar drinkar så använder jag mig ofta av likören Hpnotiq. Det är en likör med smak av citrusfrukter. Den är supergod och har en fin blåturkos färg.

Ser ni vad fint innehållet matchar mina naglar? ;-)

Här är drinkar med hpnotic, sprite, lime samt ananas- och apelsinjuice.
Om man blandar hpnotiq med bara lite juice så blir drinken giftgrön =0)

Shopping

Vi fyndade lite på rean i fredags innan vi åkte.

T-shirt från Gant, topp från Tiger, shorts från MQ, klänning från Gina Tricot.

God morgon

Här i Rom är allting bra, tyvärr är internet ingenting de proiriterar här på hotellet. Just nu har jag svag täckning men det går tyvärr inte att ladda upp bilder.

Idag ska vi ut och upptäcka Rom, det blir förhoppningsvis Sixtinska kapellet och Vatikanmuseet men det beror lite på köerna. Det är varmt och skönt och vi njuter av semestern!
Nu ska det iallafall fungera med bloggen igen =0).

Bon giorno! Vi sitter just nu på en uteser...

img_4964 (MMS)

Bon giorno! Vi sitter just nu på en uteservering i närheten av Spanska trappan, som ni ser i bakgrunden på bilden tillsammans med Piazza di Spagna ;-). Det är varmare idag så vi strosar runt i ett lugnt tempo, just nu har vi vätskepaus på ett café. Nästa stop tror vi blir Fontana di Trevi, det ligger ganska nära Spanska trappan. Ikväll har vi rep och därefter konsert, kul! Vi hörs lite senare!

Bröllopsfesten

Manliga delen av familjen

Allesammans

Västerås Domkyrka

Våra brudnäbbar

Kören

Foto: Cilla Blom

Italien!!! Vi är i Italien och här är det ...

img_2447 (MMS)

Italien!!! Vi är i Italien och här är det varmt och skönt! Internet på hotellet är inte i högform och datorns elsladd passar inte i uttaget men när det är införskaffat  så ska ni få se fler bilder ;-). Allt är bra med oss, idag har vi tävlat med både den blandade kören och med damkören. Resultatet får vi imorgon, hoppas vi :-) det gick jättebra med båda körerna så vi håller tummarna! Just nu sitter vi i kyrkan och ska lyssna på barnkörstävlingen. Idag har jag och Håkan bröllopsdag, ;-) svårt att missa med alla inlägg idag, så ikväll ska vi leta upp någon mysig restaurang och äta å dricka gott!

Något nytt, något gammalt...

Här fortsätter bildkavalkaden.

Jag hade min mormors bröllopsväska och min farmors konfirmations- eller bröllopshandskar.

Mera bilder

Vår bröllopsdag

Den 3 juli 2010 gifte vi oss i Västerås Domkyrka. Det var en helt underbar dag, vädret var fantastiskt (varmaste dagen dittills det året) och vi var omgivna av våra kära vänner och släkt. Idag kommer det att komma upp en massa bilder från bröllopsdagen på bloggen.

Ett fynd

När jag var ute på stan i tisdags så var jag inne på Village och fyndade. Bland annat hittade jag den här löparen för halva priset (samma motiv som gardinerna jag köpte). Perfekt!

Presenter

Håkan fick den här boken av mig igår när vi hade förlovningsdag. Den innehåller både recept och tips om hur man kombinerar mat och vin.

Han fick även en pikétröja av mig (hans favorit har nämligen gått sönder), men den är inte inköpt än (jag hittade ingen butik i Lund som sålde GANT-kläder, så den får han när vi kommer till Västerås).

Gullunge!

Den här bilden fick jag i ett mms igår av Anton mamma. Visst är han söt? Han ser lite busig ut ;-).
Jag längtar efter både honom och Edvin jämt och ständigt. Vi ses alldeles för sällan.

Arla morgonstund

Vi ska alldeles strax ta oss till centralen för att ta tåget över bron till Köpenhamn och Kastrup. Vi flyger först till Prag där vi byter flyg och tar oss vidare till Rom (det var det billigaste alternativet för körkassan ;-) så jag får se 4 länder idag, inte illa.

Vi var uppe sent inatt och packade och fixade, eftersom vi är borta ganska länge så gäller det att rensa kylen och tömma soporna. Vi förberedde även matsäcken som vi tar med oss till Kastrup.
När vi kommer fram till hotellet så hinner vi bara lämna väskorna innan det är dags att bege sig till kyrkan för registrering (om allt går som det ska vill säga, blir vi försenade så får vi se vad som händer).

Jag ska försöka att blogga när vi har landat men eftersom det brukar strejka med tekniken när jag ska blogga från mobilen här i Sverige så får vi se om det fungerar utomlands.
Jag är riktigt taggad inför körtävlingen, det ska bli så roligt!

Vi åt jordgubbar och grädde till efterrätt igår, jordgubbarna var underbart goda!

Love!

Nu är det mys med min älskling som gäller! Vi ska laga god mat och bara ha det bra =0). Imorgon bitti bär det av mot Italien, men bloggen kommer att uppdateras som vanligt ;-). Ha en fin fredagkväll allesammans!

Håkans present från mig.

BAO

Nu har jag äntligen köpt biljetterna til BAO med Helen Sjöholm och Tommy Körberg! Vi ska sammanstråla med mina föräldrar i Göteborg i slutet på juli och se konserten tillsammans med dem. Kul!

Ystad

Igår hade vi konsert i Ystad med Lunds Kammarkör. Det gick jättebra och det var många som kom och lyssnade (de fick till och med stå längst bak i kyrkan =0). Ystad är en jättemysig stad och jag vill gärna komma tillbaka dit en dag i sommar och strosa runt och titta på alla fina hus.

Mysiga gränder

Kyrkan

Repetition

Trappan vid orgelläktaren

Vår förlovning

Idag är det tre år sedan Håkan friade till mig. Vi var i New York och på 106:e våningen i Empire State Building (längst upp)  frågade Håkan om jag ville dela resten av mitt liv med honom.

Den här bilden är tagen precis innan frieriet.

Vi åt en lyxig förlovningslunch med Nick, en vän till oss som bor i New York, på en fin italiensk restaurang och därefter åkte vi till Tiffany´s för att köpa ringar.

Där fick vi champagne...

Det var en av de bästa dagarna i mitt liv!

Cityfestivalen

God morgon!

Idag är det shopping och ärenden som står på att göra-listan. Det är en del saker som ska införskaffas inför resan, jag ska försöka att hitta svarta kläder så att jag har fler konsertoutfits, jag har en känsla av att det kommer att bli rätt svettigt när vi sjunger (och dessutom ska vi ha på oss konsertkläderna hela dagen då man inte får byta om i kyrkan) så det kan vara bra att ha några olika toppar.
Jag önskar att vi vore i Västerås idag eftersom det är en stor festival där och ikväll är det bland andra The Ark som uppträder. Vi missade festivalen förra året också för då gifte vi oss ;-). Nästa år då SKA vi vara i Västerås när det är Cityfestivalen!

Hahaha, det här är en gammal bild som är tagen med en mobil "modell äldre" ;-).

Det blir en bra dag här i Lund, det känner jag på mig.
Nu är det dags för en sen frukost!