2>

Födelsedag

Igår var det min födelsedag och dagen började vid 7-tiden när jag blev uppvaktad av min man. Wilma vaknade men tyckte att det var alldeles för tidigt så efter paketöppningen somnade vi om och vaknade igen vid 9.30.
Efter några timmar hemma bar det av ner på stan där jag besökte optikern innan det blev en sen lunch på Global living. Till efterrätt blev det varm choklad och kladdkaka och efter det var jag så mätt så jag orkade inte med någon ordentlig kvällsmat.
Vi skulle ha ätit lamm och potatisgratäng men det får vänta till kvällens middag istället. Wilma sover, Let´s dance är snart på tv:n och snart kommer mannen hem från jobbet och då ska vi fixa middag och förbereda lite inför morgondagens födelsedagsmiddag med familjen. Jag brukar alltid ha en middag med familjen och en med vänner men middagen med vänner får nog utebli i år. Det är fullt upp hela tiden och vi har knappt någon helgkväll ledig.
30-årsfesten förra året uteblev eftersom jag var höggravid så någon gång ska det bli en ordentlig fest!

På Global Living igår.

Prinsessnamn

Snart får vi veta vad den nyfödda prinsessan ska heta, jag sitter och väntar på att klockan ska bli 15. Wilma har precis somnat så jag hoppas att jag hinner se konseljen innan hon vaknar. Det finns många tänkbara namn och antingen blir det något helt oväntat (som när Estelles namn tillkännagavs) eller något klassiskt som Lilly/Lilian, Astrid, Sibylla osv. Jag vågar knappt gissa men om hon får fem namn så skulle jag säga Astrid Maria Victoria Renate Sibylla. Nej usch vad svårt det var, och det är svårt att få till 5 namn så att det känns som en naturlig harang (vilket jag tycker är viktigt). Jag får helt enkelt vänta och se, nu är det inte så långt kvar. Spännande!

Update: Det blev Prinsessan Leonore Lilian Maria, hertiginna av Gotland. Fint! Ett rätt prickade jag in men det var bara tre namn och jag hade ju gissat på fem.

Min lilla prinsessa på Gamla Orangeriet i Bergianska trädgården igår. Ni ska få höra mer om vårt besök i storstaden sen.

Stockholm, Jill Johnson och vuxentid

I fredags klev jag och min vän Anna på tåget mot Stockholm. Vi kom fram på utsatt tid och det visade sig att båda våra respektive var klara med jobbet och kunde ansluta direkt. Vi checkade in på hotellet, vi bodde på Sheraton som är nära både till stationen och HB, och satte oss i baren för att hinna prata lite innan det var dags att ge sig av till Hamburger Börs.
Efter en snabb promenad i blåst och regn var vi framme på HB där det började med en tvårätters-middag. Till förrätt var det Tvärnöskinka med melon och fårost, pilgrimsmousseline med blomkålscreme och rågcrisp med lättrökt röding. Varmrätten bestod av pepparbiff, murklor och prästostquesaldilla. Allting var mycket gott!
Strax före 21 gick vi ner till parketten, vi fick jättebra platser mitt framför scenen och Jill bjöd på en varierad och härlig show!
Efter showen gick vi tillbaka till hotellbaren och drack goda drinkar och pratade.

Lördagen började med en frukostbuffé på hotellet och därefter blev det lite shopping, vi besökte bland annat Leila Lindholm´s Leila´s general store som precis har öppnat i Moodgallerian. Vid lunchtid satte vi oss på tåget, jag var riktigt trött och nöjd(jag brukar ju aldrig ställa väckarklockan utan vaknar när W vaknar). Väl hemma i Västerås så åkte vi hem till mina föräldrar som hade passat Wilma, hon hade haft det jättebra och tyckte mycket om mormors mat.

Besök i storstaden

Min söta tjej som jag ska vara utan i helgen. Fotograf: Elin Ivemo http://elinivemo.com

Imorgon åker jag till huvudstaden. Jag ska umgås med vänner och se Jill Johnsons krogshow på Hamburger Börs. Det ska bli så roligt och jag har sett fram emot det här sen långt innan man kunde boka biljetter.

Jill är en av mina stora favoriter och hon är så duktig live. Jag har sett de flesta av hennes vårturnéer, dock inte mars 2012 eftersom Wilma var beräknad där i krokarna.
Jag får sällskap redan på tåget av min vän Anna så det är extra roligt! Förutom krogshowen så hoppas jag att vi hinner med lite shopping och god mat och drinkar.

Andra planer för helgen är mammagruppsträff, städning, hemmafix och ta det lugnt. Eftersom förra helgen gick i ett i och med cd-inspelningen så ska vi ta det betydligt lugnare den här helgen.

Dagspa och bloggpaus

Här är jag redo för massage!

Det var länge sen ni hörde något från mig här på bloggen och nu har jag äntligen tid för ett litet inlägg. Det är fullt upp hela tiden här hemma, är det inte det ena så är det det andra och inspirationen har inte funnits där, trots att jag har massor att skriva om.

Idag fick Wilma åka till mormor och jag fick några timmar på Romerska dagspat på Kristiansborg. En timslång massage (en present från födelsedagen 2012) var ljuvlig för mina trötta axlar, och den obligatoriska halvtimmen i värmerummet innan med dagens VLT var underbar.  Det blev en lång dusch när jag kom hem, i vanliga fall är det snabbast möjliga eftersom W är utanför och snabbt blir uttråkad i resesängen trots att den är fylld med leksaker. I början kunde jag ha henne fritt på golvet men nu drar hon iväg och rör allt hon inte får (t.ex. käkar löv från hallmattan) så nu får hon sitta i resesängen istället.

Äventyren som har varit under bloggpausen får jag återkomma till men jag har hunnit med en skivinspelning med kören, en resa till Skåne, TRE tjejmiddagar (välbehövliga sådana), planering av semester och en massa annat. Och så ska sista delen av årsresumén komma upp här, jag såg att den inte var publicerad än men förhoppningsvis imorgon.

Nu har jag precis ätit ett sent mellanmål. Kvarg med solroskärnor, valnötter, färska hallon och honung, jättegott.
Vi hörs imorgon, då ska jag berätta om helgens äventyr!