Biggest loser

Just nu sitter jag i soffan och har tittat på Biggest loser och blir inspirerad av deras kämparglöd och energi. Jag vill ta tag i min kost och träning men kylan och mörkret gör det inte direkt ättare att hitta energi.

Den här hösten har det inte blivit så mycket träning på gymet eftersom jag har varit sjuk och spenderat mer tid i Lund än vad som var tänkt från början (men att jag är i Lund ska inte spela någon roll).
Jag har inte haft någon ork eller energi och det har delvis berott på kosten och träningen. Sen är det så att bara för att allting inte går som man vill och hoppas på så innebär inte det att man bara kan släppa allt och sluta bry sig.

Förra veckan blev det 5 st (!) powerwalks innan frukost. Det är jag väldigt stolt över för det är inte lätt att orka upp tidigt på morgonen och ge sig ut i kylan. Eftersom jag har min pw-kompis AL i Västerås så är det mycket lättare att ge sig ut där än här nere i Lund där ingen peppar mig och står å väntar kl 06.30.
Badminton spelar jag en gång i veckan men det är inte tillräckligt så jag hoppas verkligen att jag får in fler träningstimmar på schemat framöver.

Vad gäller kosten så vet jag precis hur jag ska göra, jag har gjort det förut och vet att jag klarar av det (det är bara lite tråkigt att behöva tänka på vad man äter). Innan bröllopet så skippade jag de mesta av kolhydraterna och jag skippade alkoholen i några månader, och det gav tydliga resultat.
Jag känner inte för att skippa alkoholen helt, för jag vill dricka skumpa på tolvslaget och kunna dricka vin till maten när jag tycker att det är ett speciellt tillfälle, däremot ska jag tänka mig noga för innan jag väljer att dricka. Som det är nu kan det bli vin flera gånger i veckan och det är inte bra om man vill gå ner i vikt. OM jag förbjuder mig själv helt så vet jag att jag inte kommer att kunna hålla det, men att däremot bestämma att jag bara dricker vid speciella tillfällen så kan det förhoppningsvis fungera.
Så, jag ska försöka att kämpa på den här veckan, det är inget speciellt inbokat under veckan(förutom gåsamiddag på lördag) och då är det lättare att skärpa sig, morgondagen får börja med invägning så att jag vet vad jag ska utgå ifrån.

Mitt mål är att komma tillbaka till formen som jag hade när vi gifte oss förra sommaren (och kanske lite till).

Då såg jag ut såhär




Och ni vet ju hur jag ser ut nu så det behöver jag knappast visa...

Hälsningar från en ganska motiverad Kristin, jag hoppas att Håkan kan motivera mig än mer och hjälpa mig på traven när det går trögt.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Härligt att läsa att du satt igång med powerwalks! Jag VET att du kommer nå dina mål! Nu kör vi!!!! Kram

2011-11-15 @ 21:28:00
Postat av: Anna

PW mitt på dagen med barnvagn är inte helt fel det heller - för de dagar när AL inte PW:ar med dig på morgonen? Jag kommer inte att amma för evigt och då kan vi kämpa i hop!

2011-11-15 @ 22:10:51
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Anna

PW mitt på dagen med barnvagn är inte helt fel det heller - för de dagar när AL inte PW:ar med dig på morgonen? Jag kommer inte att amma för evigt och då kan vi kämpa i hop!

2011-11-15 @ 22:11:05
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Kristin

Anna, jag promenerar gärna både morgon och på dagen, ju mer dessto bättre!!! Och då får man det sociala också =0) och det är ju den bästa varianten ;-).

2011-11-15 @ 22:59:04
URL: http://reising.blogg.se/
Postat av: Stefan Nilsson

Har du Runkeeper så kan du alltid hoppa på vår tävling. Fantastisk motivation som gör att man orkar ta sig ut och ta promenaden.

2011-11-16 @ 07:19:10
URL: http://biggest-loser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0