Paniken kryper på

Jag har hittills tyckt att tempot med inlämningsuppgifter har varit under kontroll men nu när jag bestämde mig för att börja på den nya kursen som handlar om Organisationer och ledarskap så ändrades allt.

Idag beställde jag hem kurslitteraturen (det är första dagen som jag kommer in på kurshemsidan) och då visar det sig att första tentan är redan nästa vecka, då jag redan har två andra jättestora inlämningsuppgifter/tentor i mina andra kurser och då ska jag ha läst 6 kapitel i boken som jag kan få hemskickad tidigast på tisdag nästa vecka... Dagen efter den tentan ska första utkastet på PM1 i den kursen vara klart och lämnas in (som jag inte ens har hunnit titta på vad det ska innehålla, jag är ju inte ens med i en grupp än). Anledningen till att det är så stressigt är att kursen redan har börjat och jag kom in från reservplats efter kursstart...)

Jag blir helt stirrig och känner att det känns som en omöjlig uppgift. Vi får se hur det går med de andra uppgifterna som jag startar med alldeles strax (om jag hinner klart med dem den här veckan så kanske det går, annars känns det helt omöjligt.

Förutom allt plugg så ska vi packa inför måndagens flytt och fixa en massa andra saker. Vi har två viktiga rep med lilla gruppen som jag inte får missa (dessutom är det här hemma så det är omöjligt att inte vara med).

Nu är det inte lika roligt att vara student längre =(.

Min fina Håkan kommer att få stå ut med en hyperstressad fru de här två veckorna, stackarn!

Foto: Cilla Blom


Kommentarer
Postat av: Stefan

det måste få vara lite tufft ibland annars blir ju aldrig något annat lätt! :) Det där grejar du! Fram med stora blocket och sätt upp att-göra

-punkter! :) Kram

2011-11-15 @ 14:56:51
Postat av: Anna

Jag håller med Stefan. Du fixar det här. Fokusera på de inlämningsuppifterna du har på de kurserna där du har litteratur - så är du klar med dem när nya kurlitteraturen kommer. Sen sätter du fart med nya kursen. Skulle du mot all förmodan inte klara tentan finns det omtentor. Skriv upp ett schema timme för timme vad du ska hinna med och avvik inte från schemat. Lägg in fritid från plugg - det är ypperlig packtid någon timme här och där för att rensa hjärnan. Två tuffa veckor - men tänk vad stolt du kommer att vara när det är över sen! Säg till om du behöver hjälp eller stöttning! Kram

2011-11-15 @ 20:00:01
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0