Systemet

Kvart i två kommer vi på att vi ska handla dryck inför kvällens Gåsamiddag, jag halvspringer bort till Systemet och kommer dit 13.55. Jag stressar igenom butiken och plockar åt mig det jag ska och upptäcker sen de enorma köerna. Jag ställer mig sist i kön och svetten lackar, jag spelar wordfeud för att ha lite underhållning under tiden, precis när det är min tur så är det personalbyte i kassan (varför väljer jag alltid fel kö?) vilket jag tycker är lite märkligt när klockan är över två. När jag äntligen är klar och går ut genom dörren så ser jag att de har öppet till kl 15 på lördagar...då hade jag kunnat ta en lugn promenad dit och njutit istället för att hasta fram. Men men, jag går lugnt till Saluhallen för att hämta kvällens Gåsamiddag. Det är många som ska äta gott ikväll så det är lång kö men det går snabbt ändå, jag får jättebra hjälp och när hon får höra att jag ska gå hem så packar hon om allting till kassar istället för kartongerna som det låg i :-). Jag köper med pyttipanna till lunch och sen går jag hem i en betydligt lugnare takt.
Hemma pågår en besiktning med de nya ägarna och när det är klart blir det lunch.
Först en bild med kön på Systemet och därefter Holmgrens i Saluhallen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0