Tabazco och Å-kanten

Jag och Kajsa träffades på Tabazco i torsdags innan konserten. Det blev lite tapas (de är så goda på Tabazco!) och lite vin innan vi gick till Konserthuset för att lyssna till latinska rytmer framförda av Västerås Sinfonietta under ledning av Fredrik Burstedt. De spelade tillsammans med en helt fantastisk violinsolist som heter Karen Gomyo. Jag kunde bara höra första delen av konserten och båda styckena som framfördes då var helt fantastiska, speciellt "Buenos Aires fyra årstider" av Astor Piazzolla (James Bond möter hårdrock, typ ;-) som även hade inslag av Vivaldis variant.

Tabazco


Tapas. Längst bort, getost med bacon och pinjenötter, mitten, friterad risotto med parmesan och Karl Johan-svamp, heta jätteräkor och slutligen oliver och kronhjärtan. MUMS!


I pausen på konserten smet jag iväg för jag skulle till Å-kanten på deras medlemskväll. Kvällens gäst var Heartbeat Design och jag hittade många fina presenter.


Kommentarer
Postat av: emma

Heartbeat Design är startat av en bekant till mig, visst har hon fina grejer? Duktiga Bea!!

2011-11-12 @ 16:35:44
URL: http://youngandarmed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0