Uppgift, check

Det är måndag lunch och jag har redan lämnat in uppgiften. Det känns bra att det redan är gjort, då är det bara några föreläsningar kvar på "att göra-listan" för den här veckan.
 
Jag tycker att det är roligast att läsa bloggar som har bilder till sina inlägg, därför vill jag ha bilder på min blogg. Det är någonting i kopplingen mellan min dator och min mobil som gör att det tar lång tid att importera bilder, den här bilden tog 30 minuter att tanka över och då börjar jag undra om det är värt det.
Dagens lunch blir iallafall rester från igår kväll. Vi gjorde pumpasoppa, kycklingfilé och sallad som vi avnjöt framför Solsidan.
 
 
 
TV-Tips
Igår såg vi de två första avsnitten av "Historieätarna" på Svt. Det är en en underhållande programserie om hur vi svenskar har ätit under olika tidsepoker. Förutom maten handlar det om modet, underhållning, boende, krig, kvinnans ställning, politik, barnuppfostran och andra saker som är tidstypiska för den perioden. Igår såg vi Stormaktstiden och 1970-talet. Erik Haag och Lotta Lundgren gör ett riktigt bra jobb och jag längtar till nästa avsnitt på torsdag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0