3 månader

Idag blir Wilma 3 månader! Hon var vaken mycket i natt så hon har sovit ganska mycket idag. Hon har fått ligga på magen och övat nacken, vi har varit en sväng till köpcentret Nova och nu sitter vi i soffan och myser medan regnet smattrar mot fönsterrutan.

Så vad kan man när man är 3 månader? Jag har ingen aning för det har jag inte kollat upp men här kommer några saker som hon tycker om att göra.
Hon ålar sig när hon ligger på rygg och när jag ska amma henne på natten så har hon flyttat sig så att hon antingen ligger nedanför kudden eller har den mitt under kroppen. Nu har hon även börjat lägga sig på sidan men hon har inte vänt sig än.
Nacken är stark och hon klarar sig för det mesta utan stöd. Hon försöker att ta sig upp om hon ligger på rygg, som en sit up, men hon kommer inte så långt än så länge.
Hon "pratar" mycket, och tycker om att lyssna på sånger och musik. Hon ler mycket och har börjat skratta. Hon kan titta på oss långa stunder och ser riktigt intresserad ut när vi pratar med henne.
Wilma är ganska bestämd och vet redan vad hon vill (t.ex när jag vill att hon ska äta men hon inte är hungrig så är hon expert på att bli lika spänd som en fiolsträng och så vägrar hon att äta...), hon sover fortfarande bra på natten och favoritsysselsättningen är att suga på sin vänstra hand.


Kommentarer
Postat av: Anna Blom

Stort grattis till dig bästa Wilma på 3månaders dagen! Många kramar Anton Arvid Anna Micke

2013-06-30 @ 22:47:33
Postat av: Anna

Jag tycker det låter som att hon utvecklas precis i den takt hon ska! Grattis till 3 månader ;)

2013-07-01 @ 20:43:17
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0