En bra dag med mammorna

Torsdagen började tidigt. Jag och Wilma packade in oss i bilen klockan 8 och kom hem 10 timmar senare, strax efter klockan 18. 
Det var länge sen jag hade klackar på mig en hel dag och mina fötter var riktigt ömma. Om jag ade haft de nya stövlarna så hade de kanske klarat sig bättre. 

Först var vi till Volvo och bytte till vinterdäck. Därefter åkte vi ner på stan och tog oss till BVC där vi fick tandinformation. 
Till lunch fortsatte vi och några andra mammor ut till Erikslund där vi åt lunch, pratade och shoppade. Jag och W avslutade med storhandling innan vi åkte hem.
En jättebra dag som flög förbi alldeles för snabbt! 
Jag fixade rotfrukter i ugn med ryggbiff och creme fraiche-sås till middag. Persiljerot, palsternacka, potatis, gul, orange och lila morot samt butternut pumpa. Pumpan var helt smaklös, jag kunde inte ens äta upp den. Resten blev suveränt gott!



Nu laddar jag för träningspass imorgon förmiddag. Det ska bli så kul! Jag har träningsvärk i låren efter tisdagens gympass men det ska nog gå bra ändå.
Jag har börjat komma in i tänket där jag längtar till träningen, jag hoppas att det håller i sig. Nu när jag är hemma med W på dagarna och H kommer hem sent så blir det inte så många tillfällen när jag kan träna men jag kör på så gott det går. 
Jag märker att mitt humör blir så mycket bättre när jag tränar. Bara en promenad gör mig på topphumör och efter en timme på gymet så rusar endorfinerna runt i kroppen. 

Wilma i pyjamas precis före läggdags. Det går, peppar peppar, riktigt bra att lägga henne om kvällarna. Jag hoppas att det håller i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0