Prinsessnamn

Snart får vi veta vad den nyfödda prinsessan ska heta, jag sitter och väntar på att klockan ska bli 15. Wilma har precis somnat så jag hoppas att jag hinner se konseljen innan hon vaknar. Det finns många tänkbara namn och antingen blir det något helt oväntat (som när Estelles namn tillkännagavs) eller något klassiskt som Lilly/Lilian, Astrid, Sibylla osv. Jag vågar knappt gissa men om hon får fem namn så skulle jag säga Astrid Maria Victoria Renate Sibylla. Nej usch vad svårt det var, och det är svårt att få till 5 namn så att det känns som en naturlig harang (vilket jag tycker är viktigt). Jag får helt enkelt vänta och se, nu är det inte så långt kvar. Spännande!
 
Update: Det blev Prinsessan Leonore Lilian Maria, hertiginna av Gotland. Fint! Ett rätt prickade jag in men det var bara tre namn och jag hade ju gissat på fem.
 
Min lilla prinsessa på Gamla Orangeriet i Bergianska trädgården igår. Ni ska få höra mer om vårt besök i storstaden sen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0