Stockholm, Jill Johnson och vuxentid

I fredags klev jag och min vän Anna på tåget mot Stockholm. Vi kom fram på utsatt tid och det visade sig att båda våra respektive var klara med jobbet och kunde ansluta direkt. Vi checkade in på hotellet, vi bodde på Sheraton som är nära både till stationen och HB, och satte oss i baren för att hinna prata lite innan det var dags att ge sig av till Hamburger Börs.
Efter en snabb promenad i blåst och regn var vi framme på HB där det började med en tvårätters-middag. Till förrätt var det Tvärnöskinka med melon och fårost, pilgrimsmousseline med blomkålscreme och rågcrisp med lättrökt röding. Varmrätten bestod av pepparbiff, murklor och prästostquesaldilla. Allting var mycket gott!
Strax före 21 gick vi ner till parketten, vi fick jättebra platser mitt framför scenen och Jill bjöd på en varierad och härlig show!
Efter showen gick vi tillbaka till hotellbaren och drack goda drinkar och pratade.
 
 
Lördagen började med en frukostbuffé på hotellet och därefter blev det lite shopping, vi besökte bland annat Leila Lindholm´s Leila´s general store som precis har öppnat i Moodgallerian. Vid lunchtid satte vi oss på tåget, jag var riktigt trött och nöjd(jag brukar ju aldrig ställa väckarklockan utan vaknar när W vaknar). Väl hemma i Västerås så åkte vi hem till mina föräldrar som hade passat Wilma, hon hade haft det jättebra och tyckte mycket om mormors mat.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för en supertrevlig kväll/dag. Det måste vi göra om snart!!!

2014-02-24 @ 22:27:24
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0