Barnrummet börjar ta form

Den här dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig. Klockan var ställd på 9 men jag som legat vaken några timmar under natten stängde av den och somnade om. Wilma vaknade vid 10.30 så då blev det sen frukost. Idag var det premiär för babysimmet men de hade ändrat tid (det här fick mig att bli riktigt sur men det får jag skriva om en annan dag när jag har lugnat ner mig) så det var bara att traska hem igen med en riktigt sur liten W som inte alls ville åka vagn.
 
Wilmas rum börjar ta form och så här ser det ut nu. Bilderna är tagna med min telefon, när allt är klart så får ni se hela rummet, och då bilder tagna med den riktigt kameran :).
Bilderna ska sättas upp på väggen, ungefär där de står nu men en bit upp.
 
Wilma började plocka med sakerna i hyllan direkt när jag hade ställt upp dem. Hon trivs riktigt bra i sitt rum och kryper gärna dit själv och leker. Nu har vi ställt in amningsfåtöljen (eftersom den inte behövs i sovrummet längre) där så att vi kan sitta där och läsa sagor innan hon ska somna när hon blir lite större.
 
En fåtölj till Wilma som vi fyndade i somras på Åhléns i Ludvika.
 
Nästa steg är att få upp en hylla, sätta upp sänghimmel (den blir dock inte över sängen), få bort alla klädkartonger och kassar som fortfarande är kvar därinne och till sist att ställa in sängen där så att hon kan börja sova i sitt eget rum. Det känns lite småläskigt att inte ha henne i samma rum tycker jag men jag antar att det är en vanesak. som det är nu så vaknar jag så fort hon låter men om hon sover i eget rum så hör jag nog inte henne förrens hon pratar eller skriker. Rummen är nära varandra, och vi kan använda babywatcher om vi vill känna oss säkra men jag hoppas att det inte behövs. När hon sover på dagen så är jag inte i samma rum så det ska nog gå bra på natten också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0