Att jag aldrig lär mig...

När jag bodde hemma hos mina föräldrar så var jag noga när jag skulle packa. Jag skrev en packlista ett par dagar innan, la fram allting på sängen och bockade av listan när jag stoppade ned kläderna i resväskan (dessutom sparde jag gamla listor så att jag kunde gå tillbaka och titta så att jag inte hade glömt att skriva upp någonting).
Nu för tiden så packar jag kvällen innan jag åker, springer runt och letar efter ett speciellt plagg utan att hitta det, lägger ned kläderna i väskan utan att ha någon lista att förlita sig till och hoppas att jag har kommit ihåg allting. Det här innebär att jag alltid kommer i säng väldigt sent istället för att vara förberedd och kunna få en god natts sömn innan resan börjar. Jag vet att jag alltid glömmer någonting, men det mesta man saknar kan man införskaffa sig på plats. 
Den här senare varianten är lite mer spännande då jag alltid undrar "Vad har jag glömt den här gången?".
Hur är det med er? Gör ni som jag eller är ni mer ordentliga?

Såhär såg det ut när jag försökte packa i onsdags kväll.

Kläderna jag refuserar hamnar i en hög på golvet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0