Läkarbesök

Vilken dag det har varit hittills! Jag hade sett fram emot en lugn dag hemma, sittandes i TV-soffan, snyftande till det fina bröllopet men istället så satt jag inne hos läkaren när klockan slog 12...

Som jag skrev tidigare så ringde jag till vårdcentralen för att få en läkartid så att jag kunde få någonting som hjälpte min hals och tunga andning. Distriktssköterskan som jag pratade med sa då att allt sån´t finns receptfritt på Apoteket, så Håkan åkte dit och när han pratade med personalen på Apoteket så blev han nästan utskrattad och därefter blev de upprörda och ville ha namnet på den person som hade gett oss denna information. Håkan blev arg och åkte till vårdcentralen och förklarade läget. De sa då att jag kunde komma på en gång och få hjälp. Vi bor i samma hus som vårdcentralen så 2 minuter senare var jag där och då blev jag behandlad som om jag inte kunde andas. Först tog en sköterska emot mig och förde mig till ett akutrum (trots att jag sa att det inte var nödvändigt då jag hade haft tung andning sen igår) där jag fick sätta mig och mäta pulsen och vänta på en akutläkare.

När han kom så försökte jag förklara att det inte var så akut, jag ville bara ha någonting avsvällande för halsen. Han kunde utesluta halsfluss efter ett halsprov, därefter fick jag testa min lungkapacitet genom att andas så hårt jag kunde i ett rör, jag tog i för kung och fosterland och efteråt hostade jag så att tårarna sprutade! Lungkapaciteten var ca 50% av det den borde vara...vilket betyder att jag har allergi-astma.
Nu ska jag tillbaka dit nästa vecka och göra ett astmaprov för att se vad jag ska ha för mediciner, men eftersom jag inte kan äta pga av att halsen gör ont så fick jag ett recept på någon inhalator som Håkan är och hämtar på Apoteket.

Nu ska jag titta på inspelningen av bröllopet, njuta och gråta =0)

Det fina brudparet







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0