Brandkåren på besök hos grannhuset

När jag höll på att göra mig iordning så hörde jag en massa sirener, och de tystnade precis utanför vårt hus... Jag tittade ut (åt vänster eftersom det är där torget är och det är där det brukar vara mest action) och såg då poliser och polisbilar som blockerade vägen precis nedanför sovrumsfönstret. Min första tanke var att det var ett automatlarm från banken som ligger precis bredvid oss, sen så hör jag hur glas krossas, fast från höger. När jag tittar dit så ser jag hur det kommer en massa svart rök från taket och de fönster brandmännen precis har krossat, därefter öppnar de ytterdörren och går in. Det är ett gammalt trähus så min tanke var att det typ skulle brinna ner till grunden, men det står fortfarande kvar, om än lite mer svart och vissa rutor är krossade.

Jag fick lite panik eftersom jag inte vet hur man stänger av ventilationen (det kändes liksom som en bra sak att göra), jag försökte ringa min man men han satt i möte så han svarade inte. Då ringde jag min syster, som inte heller visste men som i sin tur ringde sin man som försökte instruera mig. Problemet är bara att i vårat gamla 1800-tals hus så finns ingen sådan vetilation utan allt styrs från vår hyresvärd så det fanns ingenting jag kunde göra (enligt pappa).

Efter en lång stund så kom jag på att jag kunde ta lite kort så att ni kunde få se, men då hade den mesta röken försvunnit. Såhär såg det i alla fall ut då.

Bild tagen från sovrumsfönstret


Bild från köksfönstret


Jag tog en bild på poliserna också ;-) ser ni spegelbilden av polisbilden i fönstret? =0) Riktigt konstnärligt liksom


Tror ni att jag kommer att kunna sova inatt? Nej, jag kommer och ligga å vänta på att elden ska blossa upp igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0