Familjens projektledare säger upp sig

Jag har precis läst ut boken "Familjens projektledare säger upp sig". Det är  en väldigt lättläst bok men tyvärr så gjorde den mig mest stressad. Det handlar om hur en familj styrs och varför det till störst del är kvinnorna som fixar, påminner och ser till att saker och ting blir gjorda. Jag hade tänkt att det skulle vara en rolig och underhållande bok men jag blev bara stressad och ledsen när jag tänker på hur det är i vissa familjer.
Jag är otroligt tacksam över Håkan, vi delar på allt här hemma, det är alltså inte så att han "hjälper till". Nu skriver författaren att de också hade det jämställt innan barnen föddes, men om jag och Håkan skulle få gemensamma barn så tror jag att han skulle fortsätta att fixa och dona här hemma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0