Hemma och lunch

 

Nu har jag kommit till Västerås  och jag har handlat och lagat mat och ätit lunch. Det var plusgrader i Skåne men när vi kom längre norrut så sjönk temperaturen och det blev vitt på marken.

Det blev en lite krångligare resa än väntat för en elledning hade rivits ner (eller skadats på något annat sätt) så det gick ingen tågtrafik mellan Katrineholm och Hälleforsnäs. Så när vi kom till Katrineholm fick vi ta bussen vidare till Hälleforsnäs och så tåget igen (men vi hann byta tåg innan vi åkte eftersom personalen inte visste mer än vad vi gjorde).
Jag är stolt över mig själv eftersom jag tog det hela med ro och lät bli att bli stressad eller irriterad =0). Jag bestämde mig för det redan igår pch det fungerade bra. Jag njöt av bussturen och chauffören Urban och jag fick se de små samhällena runt Katrineholm och Flen, det fanns många fina hus och miljöer att titta på, särskilt nu när allt är smyckat i vinterskrud.

Tyvärr kunde jag inte sova någonting alls på tåget, antagligen på grund av att jag inte visste när vi skulle byta buss/tåg eller vara framme, jag kunde liksom inte slappna av (det fanns ingen tågvärd med på varken bussen eller tåget så det fanns ingen att fråga). Jag är så trött att jag mår illa (det blev 3, 5 timmars sömn inatt eftersom jag ville fixa så mycket som möjligt innan jag åkte, jag kommer inte till Lund förrens det 18 dec) så det normala för mig hade varit att köpa med mig något färdigt på vägen som jag kunde äta innan jag gick och la mig men så blev det inte. Eftersom jag vill försöka vara nyttig så är det bästa att laga maten själv. Så även här är jag mäkta stolt att jag faktiskt tog mig i kragen och fixade god och nyttig mat!

Jag gick direkt till ICA och handlade frukt och ingredienser till lunchen och när jag kom hem så började jag med maten direkt.
Resultatet ser ni här nedan, det blev SÅ gott!

Färsbiffar med sockerärtor och turkisk yoghurt (i den har jag rödlök, vitlök, lime, salt och honung).
Det kommer att bli samma sak till middag, jäg längtar redan!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad duktig du är som inte slarvar med maten!

2011-12-06 @ 15:41:48
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0