Lunchen

Idag blev det en sen lunch från Oliodeli. En pasta carbonara som jag tog med mig hem och käkade framför TVn.

Oliodeli



pasta Carbonara


Det var gott men alldeles för mycket bacon för min smak.

Jag har känt mig lite halvt nere idag och inte ens julskivan hjälpte mig till bättre humör. Jag längtar efter Håkan men tanken på att spendera morgondagen på ett tåg känns sådär...

Jag är så trött på att pendla och skulle vi få för oss att bo på ett ställe just nu så skulle det bli Lund eftersom Håkan jobbar i Skåne. Förutom familj och vänner så är anledningen att åka till Västerås badminton och kör och det blir ganska dyrt i längden med tågbiljetter. Om jag inte hade dem så skulle vi åka till Västerås lite mer sällan men när vi var här skulle vi vara lediga och inte ha en massa konserter, rep och högmässor. Det är roligt att sjunga men när man mest bara tänker på vad man får uppoffra istället så är det kanske inte värt det.

Det tål att tänkas på men jag vet inte hur länge vi orkar fortsätta som vi gör nu. Jag är ju gift med Håkan och det är honom jag vill spendera mitt liv med, inte sitta ensam i Västerås och deppa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0