Min motivation


Jag tror att jag har hittat min motivation till att äta bättre och skippa alkoholen. Det stavas KLÄDER. När jag stod i provhytten igår på Gina Tricot så kände jag att "tänk vad mycket roligare det skulle vara om alla kläder satt perfekt". Jag vet att inte alla kläder kommer att sitta perfekt om jag går ner i vikt men de kommer att sitta bättre. Det är en ganska ytlig motivation men den är bra så länge den fungerar så än så länge är det min motivation.

Nu handlade jag lite partykläder på GT och de satt bra, men det skulle se ännu snyggare ut om jag gick ner nåt kilo så då fick jag verkligen en motivationskick.

Vi passade på att ta en lunch på Nova och då föreslog jag sallad för det är nog det mest nyttiga man kan hitta där. Vi gick till ett café som heter Barista för vi såg att de hade sallader.



När vi fick "salladerna" så såg de ut såhär


För det första så tycker jag inte att man kan kalla det sallad när det är så mycket pasta och nästan ingen sallad. Dessutom hade vi beställt kycklingsallad men någon kyckling såg vi inte till så vi gick tillbaka med dem.



Fullkornspastan var inte god, men kycklingen och yoghurten var helt ok. Ingen av oss åt upp pastan så det kändes ganska nyttigt.

Håkans kaffe
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0