Min självdisciplin

Jag blev så glad när jag kom hem för Håkan hade bäddat sängen (det tillhör inte vanligheterna) och han har vart jätteduktig med att packa upp kartonger under veckan. Vi har fortfarande mycket kvar att göra men det är skönt att vi redan har hunnit så långt!

Imorgon ska vi åka till IKEA och titta på en byrå till sovrummet. Eftersom vi nu inte har någon garderob i vårt sovrum så har jag ingenstans att lägga mina kläder (Håkan har en byrå) så vi ska köpa en till mig. Jag ska kolla på deras hemsida ikväll och se om det finns några som ser fina ut.

Jag har haft en mysig eftermiddag och tittat på Leilas jul och Biggest loser, det är inspirerande och det behövs för just nu har jag ingen motivation alls. Det är med att skippa alkoholen till exempel. När jag och Al hade lyxmåndag och åt italiensk skinka och annat gott så kändes det självklart att ta ett glas vin till maten...men det ska jag egentligen inte, jag måste skärpa mig! Det är så onödiga kalorier. Idag är det fredag, oxfilén ligger i kylen och väntar och vad är godast till oxfilé? Ja inte är det vatten iallafall, men jag måste vänja mig och istället lyxa till det med en Ramlösa eller något... Vi får se hur det går ikväll när maten står på bordet. När jag väl kommer in i det så är det inte svårt att säga nej, det gäller bara att börja. Jag vet att jag låter lite som en alkoholist men så illa är det inte, det är bara jag som vill försöka vara med hälsosam.

December känns ju inte som det lättaste månaden att försöka komma i form men jag och Al har iallafall fått in många morgonpromenader, varje vardag som jag har vart i Västerås så har vi kämpat oss upp ur sängen och och dragit på oss träningskläderna och gett oss ut i höstmörkret.
Jag vet att jag behöver annan träning (förutom morgonpromenader och badminton) också, men det är iallafall ett steg på vägen.

Jag vill känna träningssuget igen! Och ja, jag vet att suget kommer tillbaka när jag börjar träna mer...




Kommentarer
Postat av: Lena

Jag har gått ner både 20 och 30 kilo flera gånger och jag har aldrig uteslutit alkohol! Ett glas vin är trots allt inte så många kalorier. Ska man ta bort precis allt gott så orkar man inte banta/hålla igen/ vara duktig/ nyttig länge...Unna dig du ett glas vin eller 2 till oxfilèn det är du värd när du har varit så duktig med morgonpromenader hela veckan! Kram på dig

2011-12-02 @ 16:05:04
Postat av: Rickard

Visst ska man unna sig lite gott ibland. Men bara 1 eller 2 dagar i veckan. Även oxfilen med tillbehören skall intagas i lagom mängd. O inte efter 20 då kroppen börjar sänka ämnesomsättningen inför natten. O energiöverskottet lagras på kroppen där man inte vill.



Promenader o badminton är ju mkt bra jobbat!! Badminton är ju tokjobbigt. Regelbundenheten är mkt viktig. Så hoppas du tar promenader där du är.



I teorin vet jag hur man ska göra. Men teori o praktik kan vara jobbig kombination......

2011-12-02 @ 18:13:53
URL: http://rickardv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0