Gröna fingrar



Jag har absolut inga "gröna fingrar". Alla gröna växter bara dör (antagligen för att jag aldrig vattnar dem). Det finns dock en sorts blommor som överlever min hårda regim och det är orkidéer. Man ska, enligt min mamma och syster, vattna dem en gång varannan vecka genom att doppa dem i vattenbad.
Nu är jag extremt slarvig med att vattna dem så det blir nog snarare var tredje eller var fjärde vecka men de trivs hos mig för de blommar och är jättefina!

Orkidé

Min syster ska ha en eloge för all hjälp med mina blommor. När hon kommer på besök så vattnar hon dem, klipper bort det som ska klippas bort och pysslar om dem på alla sätt och vis.

När det blir vår så ska jag (förhoppningsvis med hjälp av mina äldre syskon) göra iordning balkongen och skaffa lite växter, det får nog bli sånt som man kan äta, till exempel rabarber, smultron och jordgubbar.

Åååh, nu längtar jag ännu mer efter värmen!

Jag försökte hitta en bild med smultron eller jordgubbar...det här var det närmaste jag kunde hitta ;-).

Efterrätt på A.O.C i New York, aug 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0