Bolagret, IKEA och ILVA

Vi började shoppingturen på Bolagret igår där vi återigen tittade på/provsatt soffan som vi vill köpa.





Redan här började min irritation då det inte hade någon personal som hade behörighet att beställa möbler (de provade med 3 st olika personal samt ringde Bolagret i Malmö för att kolla). Åker man till en möbelaffär så kanske man vill beställa möbler ;-). Hade de bett om vårt namn och telefonnummer så hade jag kanske känt mig lite bättre bemött men de sa bara att det inte fanns någon som kunde beställa möbler...

De hade även sängbord, det här var min favorit.


Vi åkte sedan vidare till Svågertorp där vi besökte IKEA och ILVA. På vägen dit hamnade vi i en bilkö. Det var en olycka en bit längre fram, vi stod stilla i ca 40 minuter, därefter kröp vi fram i et par kilometer. Bilisterna runt omkring oss underhöll sig själva under tiden. Någon tog fram kikaren för att se bättre, några gick ur bilen och gav sig ut på en promenad och några bara svalkade sig... Det här var min utsikt i närmare en timme:


Det var en Saab som hade dansat in i mitträcket, inte bara en gång med tanke på hur bilen och räcket såg ut. Jag hoppas att det gick bra med alla i bilen.

På ILVA såg jag ett fantastiskt våningsfat, jag älskar våningsfat och hade gärna köpt det här om Håkan hade vart lite mer entusiastisk ;-)


Nu vet vi iallafall vilken soffa, fåtölj och spegel vi vill köpa. Jag hoppas att vi kan införskaffa spegeln nästa gång jag är i Malmö. Soffan och fåtöljen vet vi kommer att ta runt 7 veckor från det att vi gör beställningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0