Midsommarpokalen

När midsommar firas i Holmsbovallen är det obligatoriskt med Midsommarspelen eller Midsommarpokalen som det också kallas. Såhär såg årets upplaga ut.

Som vanligt så var det Fredrik och Micke som var arrangörer.


Mitt lag, det turkosa laget


Första grenen var att kasta hästsko och träffa en pinne, jag satte båda mina =0).


Fina Edvin


Nästa gren var att skjuta slangbella, man skulle träffa en gubbe och om färgkulan gick sönder fick man extrapoäng, jag missade, trots fin pose.








Sen skulle man ta så många träklossar som möjligt innan tornet rasade, och det gick på tid.


Därefter var det dags för en blötare gren. Man skulle ta sig genom en snitslad bana, med en papperstallrik som var fylld med vatten, det gällde att ha så mycket vatten som möjligt kvar samt att vara så snabb som möjligt.


Och så den traditionella avslutningen, spotta råtta. Här kommer några härliga bilder!










Vinnarlaget, lag randigt!


Håkan vann en kokbok och jag kökshanddukar (mitt lag kom 3:a)



Kommentarer
Postat av: Emma

Nej men Agneta, världens bästa. :) Hon var lekisledare när jag var liten, dock inte "min". Men däremot var hon min handledare under mitt projektarbete i trean! :D Då vet du det, haha. :P

2011-06-28 @ 16:55:03
URL: http://youngandarmed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0