Inredning

Först och främst vill jag säga hej till alla VLT-läsare som tittar in här idag, här i bloggen under kategorin "Inredning" hittar ni fler bilder från lägenheten.

Idag blev det en tur på stan för att uträtta lite ärenden, det fanns en massa fina saker på Erikshjälpen.

Det här skrinet var jag jättesugen på, men det hade lite skavanker och saknade inredning så det fick stanna kvar i butiken.




Det här lilla bordet passar inte in hemma hos oss men det var fint med alla dekorationer.




Den här kistan står i skyltfönstret, jag och Håkan tittade på den när vi gick hem från körrepet igår men Håkan var inte lika entusiastisk som jag var ;-).


Anledningen till att jag besökte Erikhjälpen idag var att vi såg en ram i skyltfönstret som skulle passa fint i Västeråslägenheten. Den var från 40-talet och tillverkad i tenn eller något liknande material, och det var ett fotografi på en liten flicka från 1942 som var inramat. När vi såg den så började vi fundera på hur ett foto från 40-talet hamnar på Erikshjälpen. Jag vet att alla inte är lika sentimentala som jag men om flickan på fotot levde så skulle fotot säkert vara i hennes ägo, och annars borde hennes familj ha hand om det...men eftersom det nu stod i skyltfönstret så finns hon nog inte kvar i livet, och kanske inte hennes familj heller, eller så är de inte så sentimentala, vad vet jag?
Hur som helst, ramen var jättefin och det tyckte tydligen någon mer än jag för när jag kom dit idag så var den såld. Det blev en annan ram (med en målning i) istället.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0