PRV

Jag höll nästan på att få en hjärtinfarkt nyss när jag öppnade posten... (jag vet att det låter överdrivet men det är så det känns)

Jag håller på att byta efternamn så att jag och min man har samma efternamn nu när vi är gifta. Håkan bytte efternamn alldeles nyligen och hade en massa problem med sin ansökan och nu börjar det krångla med min ansökan också.
Hur som helst så hade de skickat ett brev med att de hade påträffat ett hinder...men de babblar på i en hel sida om en massa annat innan de berättar vad hindret är. Nu visade det sig (på sidan 2) att det såkallade "hindret" var att Håkan inte hade godkänt namnändringen skriftligen (men det är ingen som har sagt att han ska skicka in det...). SÅ nu ska Håkan skicka in en blankett och sen är vi förhoppningsvis inne på sluttampen =0).


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad dåligt att de inte kan upplysa om allt som behövs fyllas i och skickas in från första början! Hoppas det går fort nu så ni får heta likadant!

2011-03-21 @ 21:52:51
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Kristin

Ja, vi börjar tröttna lite nu...tur att man inte byter namn oftare ;-) och som Håkan sa, kan de inte meddela att det är något som saknas/är fel och skriva hur man kan rätta till det... I hans fall så skrev de bara att han inte fick byta namn, inte att "tar du den här blanketten istället så funkar det bra..."

2011-03-21 @ 22:14:36
URL: http://reising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0