Lax med getost



Recept för 4 personer

1 bit getost
1 burk lättcreme fraiche
4 laxfiléer
babyspenat
ruccola
salt
vitpeppar
olja
honung
solrosfrön
pumpakärnor

Sätt ugnen på 175 grader. Droppa i lite olja i en ugnsfast form och lägg i de 4 laxfiléerna, salta och peppra. Smula ner getosten i creme fraichen och ha i lite honung, rör om och häll på det över fisken. Ringla över lite honung och ställ in i ugnen i ca 20 minuter, beroende på om filéerna är tinade eller frysta.
Lägg upp sallad på en tallrik, strö över lite frön och lägg på laxfilén.









Gott och nyttigt!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad gott det ser ut. Nu är inte A så förtjust i getost, men jag ska nog testa att göra den ändå. Jag ska helt klart dela med mig av receptet till mina arbetskamrater i alla fall. Den ena gör din lax och räkgryta med Ajvar ganska ofta och tycker att den är sååå god. Hon tror att du är min "halv åtta hos mig"-kompis (Maria) ;0)

2011-05-24 @ 19:07:31
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Maria

Ja, mums! Nä, Ricky gillar inte heller getost och jag gillar det... bara ibland. Är det jag som är din "Halv åtta hos mig"-kompis? Tihi.... ;-) Men jag får väl börja matblogga då så att jag också kan dela med mig av recept! :-)

2011-05-24 @ 20:40:40
Postat av: Kristin

Ja Maria, starta en matblogg!!! Det skulle vara underbart =0). Man kan säkert köra fetaost istället för chevrè.

2011-05-24 @ 22:13:25
URL: http://reising.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, jag tror att jag har blandat ihop fetaost, persilja, vitlök och lite creme fraiche och lagt på lax in i ugnen och det var jättegott! :-)

2011-05-27 @ 19:00:35
Postat av: Kristin

Mmm, Maria! Det lät gott ;-) hur går det med din matblogg?

2011-05-27 @ 21:39:16
URL: http://reising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0