Morgonsim

Idag började dagen med att Elisabeth kom och hämtade mig kl 06.30. Vi åkte till Kristiansborgsbadet och simmade 1 km. Antingen så har jag väldigt dåligt minne eller så var jag betydligt mer otränad i gymnasiet för jag minns att det tog ca 1 timme att simma 1 km då och jag var helt slut efteråt. Idag simmade vi på ca 40 minuter och det var inte alls jobbigt. Nu i efterhand så känns det att kroppen har jobbat men jag känner mig inte slut som jag gjorde då.

Efter badet åkte vi hem till mig och åt frukost. Det är så mysigt att få frukostsällskap.




Det var en otroligt lugn och skön start på dagen att simma.Det ska jag göra fler gånger! Förhoppningsvis kan jag locka med Håkan till bassängen i Lund. Kristiansborgsbadet här i Västerås stänger nästa vecka för sommaren, men Lögarängen kanske öppnar tidigt några dagar i veckan (idag öppnade de kl 10).

Kommentarer
Postat av: Maria

Njae... 1 timme kan det nog inte ha tagit. Du har nog glömt! :-) Jag simmade bland de snabbare i klassen och simmade 800 m på 17-18 min har jag för mig och nu tror jag att 1 km tar typ 30 min. Men ja, det är himla skönt att simma. Fattar inte att jag inte gör det oftare - till en vana. Jag simmar ju för 17 gratis genom jobbet!!!

2011-05-27 @ 18:54:46
Postat av: Kristin

Vi kan bestämma träff någon dag efter nästa vecka ;-). Så blir det verkligen av att man går dit =0)

2011-05-27 @ 21:35:46
URL: http://reising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0