Stopp i lagens namn!

När jag gick ut för att träffa Bettan imorse så "störde" jag två A-lagare som höll på att bryta sig in i en av butikerna precis vid vårt hus. Jag blir så himla arg på sån´t! När de såg mig tog jag fram mobilen och fotade dem när de cyklade iväg. Då vände mannen om och försökte köra på mig med cykeln... Då blev jag arg och skrek åt honom, människorna som var på väg till jobbet (inte bara en) vände då och tog en annan väg, inte någon kom fram och frågade hur det var. Han stack tillbaka till fönstret och försökte fortsätta inbrotten men cyklade sen iväg. Sen kommer han tillbaka igen! Han skriker åt mig att jag inte ska ringa polisen och att han ber om ursäkt och säger att det här är det enda han kan och att han behöver pengar till droger osv. När han hotar mig börjar jag skrika åt honom och då kom Bettan som han också började hota. Hon ber honom att sticka, vilket han gör och sen kommer polisen som hade fått en automatlarm när rutan krossades. Vi hörde en timme senare att de hade tagit honom, så skönt!

Men, som jag skrek åt honom så förstörde han min morgon =(. Vi gav oss iväg ner mot hamnen och tankarna kring morgonens händelser försvann snabbt (tack och lov). Vi fick njuta av en underbar sommarmorgon, med jogging i backar å annat skoj. Såhär såg det ut.





Vi träffade på den här filuren.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket civilkurage du har vännen! Fattar inte att inte någon annan reagerade och undrade hur det gått för dig! Tur att det hela slutade väl i alla fall.

2011-05-10 @ 18:34:03
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Kristin

Tack gumman! Ja, det var tur. Jag hoppas att jag slipper stöta på dem fler gånger.

2011-05-10 @ 21:52:38
URL: http://reising.blogg.se/
Postat av: Håkan

Bra att du backade när de försökte skrämma dig. Men väldigt konstigt att ingen av de som passerade kom fram. Dålig stil, tycker jag. Dumt att jag inte kunde vara där och skrika åt dem, jag med.

2011-05-10 @ 23:09:58
URL: http://reising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0