Sånglektion

Vi hade en sångpedagog som gästade kören i onsdags. Vi fick börja med att ha en gemensam uppvärmning/uppsjungning och redan efter några minuter kände jag hur blodcirkulationen kom igång och jag blev svettig och lite yr. Det är en skön känsla (samtidigt som det kan vara lite obehagligt) när man känner hur blodet får fart och hur man börjar slappna av i axlarna.
Vi fick jobba mycket med magen och jag har faktiskt nästan som träningsverk runt bröstkorgen (inandningsmusklerna).
Vi sopraner fick börja med Anna när vi skulle dela upp oss stämvis. Vi fick göra olika övningar och det kändes fantastiskt bra! Jag spänner mig ofta när jag ska sjunga (särskilt på ljusa toner) men nu gick det hur bra som helst och det var inga problem att ta trestrukna c =0). Hon kommer tillbaka till kören om några veckor och jag längtar redan!!!

Det skulle vara väldigt lärorikt att ha en egen sånglektion för henne, jag ska nog fråga henne nästa gång om hon tar emot nya elever.


Den här bilden tog jag när jag var på väg hem från tandläkaren igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0