Cake pop-recept

Det här receptet är riktigt enkelt och innehåller få ingredienser.





Receptet hittade jag hos http://niicki.blogg.se men jag har ändrat proportionerna lite.
Ingredienser

2 paket ballerina kladdkaka
150-200 gr philadelphiaost original
250 gr vit choklad
karamellfärg

grillpinnar

Såhär gör du

Mosa kakorna (jag tog en hammare och slog (länge) på paketen innan jag öppnade dem. Därefter använde jag en elvisp (eftersom mixern inte klarade av att mixa den konsistensen (allt fastnade)).
Tillsätt philadelphiaosten, lite i taget tills det blir en jämn smet. Rulla till små bollar, ca 30 st och ställ in dem i kylen i ca 30-60 minuter.
Hacka och smält vit choklad och tillsätt evetuell karamellfärg.
Bryt av grillpinnarna på mitten och doppa ena änden i chokladen, stick därefter ner pinnen i en av bollarna och doppa hela bollen i choklad.
Ställ klubban på ett bakplåtspapper och låt dem stelna i kylen.


Alla ingredienser som behövs


Vispa till rätt konsistens






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0