Min kolasås, eller var det fudge?

Först vill jag börja med att tacka för alla kommentarer angående kolasåsen... Tänk att det är så många som har provat det! Då kan jag ställa en följdfråga: Hur länge kokade ni den? Jag tog upp den efter 2,5 timmar och då var den för fast. Som kladdig fudge typ ;-).
Jag hörde att man skulle ta bort allting så att det inte skulle missfärga, vet inte vad egentligen, kastrullen? Innehållet?
Men nu vet jag att det nog räcker med att ta bort papperet runt om ;-).
Såhär såg desserten ut när det var klar.


Kommentarer
Postat av: Ida Selin

Följer alltid min bakguru Leila.

http://www.recept.nu/1.307886/leila_lindholm/efterratter_godis/agg_mejeri/banana_cream_pie

Dvs 1,5-2h. Hon skriver inget om etiketten så det momentet kan du nog skippa nästa gång.

Däremot är det jätteviktigt att hela burken är täckt av vatten, kan det varit det som "gick fel"? Även om er efterrätt såg grym ut.

Kramar!

2012-04-14 @ 11:32:08
Postat av: Anna

Läste lite på nätet och ett recept på kolasås var att koka mjölken i 2 timmar och sen späda den med 4 msk grädde. Burken ska vara helt täckt med vatten för annars finns det risk att de exploderar.



Annars måste jag säga att det så supermumsigt ut (som vanligt)

2012-04-14 @ 12:14:09
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Christine

Åh herregud så gott det ser ut!!!! Ett litet recept? Skulle gärna prova: )

Kram C

2012-04-14 @ 21:25:43
Postat av: Kristin

Det var jättegott och väldigt enkelt ;-). Vaniljglass + 3 olika Ben & Jerrys och så hade vi kolasås med torrostade jordnötter, chokladsås och chokladrån... Mäktigt men gott! Jag skulle ha gjort egna maränger men det hann jag inte ;-).

2012-04-15 @ 14:33:33
URL: http://reising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0