Musiken

Vad vore livet utan musik? Den tillför så mycket positivt till våra liv, musik är härligt att lyssna på och att skapa själv men den sammanför människor också. Jag är så glad att vi fick chansen att lära känna medlemmarna i Gloucester Cathedral Choir.
Jag hoppas att vi snart kan återvända till Gloucester och sjunga med kören igen och jag skulle även vilja återvända som turist på semester någon sommar. James och Liam som bor hos oss är med i kören i ett år och till hösten ska de flytta till London respektive Camebridge för att börja college/universitet så det är tyvärr inte så stor chans att vi får se dem i Gloucester i framtiden men man vet aldrig ;-).

Vi fick två cd-skivor av dem som tack för att de får bo hos oss, det ska bli roligt att lyssna på dem, speciellt den med musik av Britten som är en av mina favoritkompositörer.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja vad vore livet utan musik, resor och vin!

Kram/Kerstin

2012-04-16 @ 09:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0