Slottsdrömmar

En lat dag som denna sitter jag och slösurfar medan Håkan jobbar. Mitt nya intresse är Hemnet. Jag letar herrgårdar och slott, jag vet att jag är en tönt men jag har alltid velat bo i ett slott. När jag var typ 9? så ville jag ha Tjolöholms slott som sommarstuga...
Det finns ett gäng herrgårdar till salu och i dagsläget ett slott på Hemnet. Det tråkiga med den här typen av boende att de ligger mitt ute i ingenstans med Mellerud som närmsta "stora" stad och många av dem är antingen renoveringsbehov eller hotell vilket innebär att man måste renovera om dem. Och icke att förglömma, priset är ganska högt, närmare bestämt 30 miljoner om man vill ha slottet i Skåne, och så tillkommer driftskostnaden... Så jag får fortsätta att drömma.
Jäders bruk
Kopparberg
Tullesbo slott
Bilderna är lånade från hemnet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0