Svettigt värre

Jag har gjort rent konservburkar med kondenserad mjölk som ska kokas till kolasås. Eftersom ett av de vanligaste sätten att tillreda kondenserad mjölk är att koka konservburken (och man måste få bort etikett och lim innan kokningen) så tänkte jag att det skulle vara en lätt match, men oj så fel jag hade!
Etiketten gick lätt att ta bort men limmet var en mardröm, jag provade allt och efter mer än en halvtimmes skrubbande med svinto kan jag nu äntligen koka burkarna. Jag tog i så att svetten lackade, jag fick huvudvärk och mina händer värker. Det MÅSTE finnas ett smidigare sätt att få bort limmet på! Har ni några husmoderstips???


Kommentarer
Postat av: Zarah

Oj, jag har aldrig tagit bort det innan =P

2012-04-13 @ 18:37:34
Postat av: Ida Selin

Varför ska man ta bort etiketten? Det kan ju knappast påverka innehållet i burken tänker jag?

2012-04-13 @ 21:32:39
Postat av: Emelie

jag har aldrig tagit bort någon etikett...Kokar den bara som den är.

2012-04-13 @ 21:41:51
Postat av: AnnasViktiga

Är lite osäker på varför klistret måste bort eftersom mjölken är inuti konservburken? Men jag skulle testa att ta bort den med kemiskt ren bensin. (Häll lite bensin på en bomullstuss och gnid tussen på klistret)

2012-04-13 @ 21:50:03
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Aneta

Hej Kristin jag brukar tvätta bort klister med nagelleck borttagare! Funkar jätte bra!Lycka till nästa gång!Aneta

2012-04-13 @ 22:43:11
Postat av: Christine

Jag tror inte du behöver ta bort limmet.. Etiketten tar man ju bort för att det annars flyter runt papperskladd i kastrullen, jag har aldrig tagit bort limmet när jag kokat kolasås. Men OM du vill ta bort lim klet har jag världens bästa tips som alltid funkar! Olja! Matolja, raps el vad man har hemma. Ta på en bomullstuss och gnid, funkar alltid: ) mängden man behöver kan variera men det är verkligen supereffektivt! Lycka till!

Stor kram

Från Christine

2012-04-14 @ 07:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0