Middagen och kuriosa om Vänner

 
Jag bad Håkan ringa innan han åkte från kontoret så att jag kunde börja med middagen och ha den klar när han klev in genom dörren. Det blev nästan klart i tid och det blev framför allt gott. Jag gjorde köttfärssås med pappardellepasta, den godaste pastan till köttfärssås! Det känns så lyxigt att han någon annan pasta än spaghetti eller makaroner.
Nu hann jag inte ta någon bild innan vi slukade maten, ingen av oss hade ätit någon ordentlig lunch så vi var båda hungriga men det såg fint ut med olika sorters tomater som garnering (både gröna och gula) och den breda pastan.
 
Kvällen ska ägnas åt OS, vi har sett gymnastikfinalen för damer och nu är det män som kastar boll på stranden ;-). Jag är inte så jätteintresserad men det är helt okej att ha på i bakgrunden när jag sitter med datorn. Jag tror att H känner likadant (när det inte är någon spännande sport) för han läser tidningen samtidigt.
 
- - -
 
Lite kuriosa: Little Owl som blev en av våra favoritrestauranger är belägen i det hus som Vänner-programmet har med i sitt intro. Det är där de bor. (nu är Vänner inspelat i L.A så jag tror inte att skådisarna har vart vid huset, men ändå) Varje gång vi besökte restaurangen så kom det förbi ett antal guidegrupper som ställde sig på andra sidan gatan och pekade och fotade huset. Det var flera hus på den gatan som de stannade och fotade/berättade om. Vi försökte att lyssna lite när vi passerade grupperna men det var svårt att höra vad de sa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0