Stjärnfall

Bloggappen har strulat hela förmiddagen men nu fungerar det äntligen.
Igår kväll bjöds vi på härliga stjärnfall, jag tappade räkning efter en stund men varken jag eller Håkan tror att vi har sett stjärnfall förut så det var både spännande och romantiskt.
Man ser det tydligen extra bra när man är ute på landet, långt bort från stadens ljus som annars gör det svårare att se och vi är ute på landet så det var perfekt! Dessutom var det stjärnklart så vi kunde se Karlavagnen, Lilla Björn och Polstjärnan.
Vi gick ut en gång till precis innan vi gick och la oss för det skulle vara som flest någon timme före soluppgång men då var det moln över hela himlen så då såg vi ingenting.

Det var lite läskigt också för det knakade oroväckande inne i skogen, som att djuren stod och spanade på oss. Det flög förbi fladdermöss och de flög spattigt och helt okontrollerat så jag trodde nästan att de skulle flyga rakt in i oss trots att vi stod vid huset.


Kommentarer
Postat av: Lena

Åh va mysigt med stjärnfall!

2012-08-13 @ 14:08:26
Postat av: Anna

Jag har ett av mina finaste UWP-minnen från en kväll med massa stjärnor som föll. Det är häftigt! Fladdermöss är inte lika häftiga däremot. Fast de ska ju navigera med hjälp av ekolod så de borde ju inte flyga in i en för de ska ju höra att man är där;)

2012-08-13 @ 15:08:05
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0