Blåst, snö och kaos

Tanken från början var att jag skulle åka till Stockholm tidigt imorse för att hinna träffa min man i en halvtimme och därefter hämta bilderna från fotoraferingen som vi gjorde i november. Redan igår kväll var jag inne på SJs app och tittade hur det gick för tågtrafiken och konstaterade att nästan alla tåg var försenade och det skulle vara snökaos idag gör ju inte saken bättre så jag bestämde mig för att stanna hemma.
 
När jag tog ur headsetsladden ur mobilen igår kväll så slutade ljudet att fungera, på alla sätt. Både ringsignal, sms och spelsignaler har försvunnit (jag har testat allt men det vill inte funka) så jag som väntade på ett samtal vid 5.30-tiden imorse sov knappt någonting alls inatt. Min man skulle nämligen flyga till Stockholm tidigt, men eftersom det inte landar några flyg på Arlanda idag så har det varit en omöjlig uppgift. Jag tycker så synd om honom som fick gå upp så tidigt helt i onödan och sen spendera förmiddagen med att sitta och vänta för att se om han kommer iväg eller inte. Enligt SAS så är det blåsten som är för stark idag, den gör att landningsbanorna blåser igen på nolltid så det går inte att landa. Däremot så kan vissa plan lyfta från Arlanda men det hjälper ju inte oss idag.
 
Det här innebär att bilderna är kvar i Stockholm och att jag får försöka ta mig dit nästa vecka istället. Då hoppas jag att det iallafall inte blåser som det gör idag.
 
Jag hör hur det viner av vinden och önskade att jag fick stanna inne hela dagen men tyvärr måste jag ta mig till en mataffär och införskaffa lunch och middag men då ska jag se till att handla så att jag får rester utifall det är lika blåsigt och snöigt imorgon.
 
Tidigt imorse såg det ut att vara dimma ute på grund av all snö, nu är det bättre men det ser fortfarande lite dimmigt ut.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Det var ett klokt val att inte åka till Stockholm idag! Vill du ha sällskap till Stockholm nästa vecka? Fick sådan lusta att göra något galet ;)

Svar: JA! Gärna, vad roligt! Hoppas att vi kan hitta en dag som passar =0). Puss!
Kristin

2012-12-05 @ 20:27:16
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0