Nobel

Jag har en lugn kväll som har bestått av pepparkaksbak, TV-tittande och middag. Jag hittade crêpes fyllda med kyckling och bacon i frysen, inte lika festligt som Nobelmenyn. Här ser ni vad de äter ikväll.
 

Gravad röding med blomkålsterrine, Kalixlöjrom och dillmajonnäs

Fasan med kantareller, inkokt päron, vintergrönsaker, mandelpotatispuré och rödvinssås

Trilogi på körsbär med pistageklädd mascarpone och svart körsbärssorbet


Varmrätten tycker jag låter suverän! Jag blir lite sugen på att anordna en Nobelmiddag nästa år och bjuda på maten som de äter idag eller "the best of" och blanda från tidigare år (eftersom man inte får reda på årets meny förrens samma kväll). Det ska i så fall vara en vuxenfest och alla ska vara uppklädda... Vi får se om det går att genomföra, det är lite svårt att dra ihop en festmiddag på en tisdagkväll.

Ikväll har jag på mig mysbyxor och är långt ifrån de fina festklänningarna och maffiga håruppsättningar som kvinnorna bär.

Såhär såg Victoria ut på Nobelfesten förra året, årets klänning var inte lika fin men hennes håruppsättning däremot, som jag inte har hittat någon bild på än, är helt fantastisk!

 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, jag vill gå på nobelmiddag! (Utbrister jag och förutsätter att jag blir bjuden... hahaha) Kan ni inte ha den lördagen innan Nobel då? Eller lördagen efter, då vet du ju även vad du ska bjuda på?

Svar: Ja, kanske det ;-) självklart blir ni bjudna om det blir av!
Kristin

2012-12-10 @ 23:20:12
URL: http://annasviktiga.blogspot.se
Postat av: Stefan

Räknas jag och E som vuxna! ;)? Vi kan alla tisdagar! :D

2012-12-12 @ 00:05:14
Postat av: Kristin

Ja ;-) det tycker jag att ni gör =0) Det låter bra!

2012-12-12 @ 00:06:27
URL: http://reising.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0