Rapport från barnmorskan

Besöket hos barnmorskan gick bra, jag fick en massa information, bland annat om amning som jag ska läsa till nästa föräldragruppsträff. Vi lyssnade på hjärtljuden som lät bra och snittade på 150. Det var mysigt att höra och jag hoppas att min man kan följa med någon gång så att han också kan få höra. 
Blodtryck och blodsocker var bra men mitt blodvärde var inte lika bra som förra gången så jag ska börja med järn, inte varje dag men lite då och då för att ge en kick. Barnmorskan berättade att man antingen blir väldigt hård i magen eller väldigt lös (det låter ju jätteroligt, eller inte) men eftersom jag inte ska ta det varje dag så kanske jag klarar mig från det värsta.
Magmåttet var precis på kurvan så det känns bra och nu har vi bokat in tider fram till mitten av februari, det känns som att jag snart är inne på upploppet för när vi bläddrade i kalendern så kändes mars väldigt nära.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0