Rocky Road

 
En av mina favoriter på julen är Leilas Rocky road. Jag har ändrat lite i receptet så det ska passa allergikerna i familjen och bli ännu godare. Här kommer min version av Rocky road.
Tips! På ICA har de nu fått in fina färgglada minimarshmallows på bakhyllan, de är dessa jag har använt.
 
Ingredienser
400 gr mjölkchoklad
200 gr mörk choklad (Jag använder Madagascar 70% från Lindt)
2 nävar minimarshmallows + mer till garnering
1 påse torrostade jordnötter
ca 30 dumlekolor
 
Såhär gör du
Smält chokladen i ett vattenbad och blanda därefter samman alla ingredienser. Bred ut i en form, ca 3 cm högt, sprid över lite minimarshmallows och låt stelna i kylen. Därefter är det bara att dela kakan i bitar och njuta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0