Veckans planer

 
Det är så fint ute med snön som täcker hustaken, träden och isen i Svartån. Det är fortfarande kallt ute men betydligt mildare än igår.
Den här veckan blir det mycket fixande inför söndag då vi ska ha julmys med julklappsutdelning här hemma med min familj, tanken är att vi börjar med julbord och därefter julklappsutdelning med efterföljande fika när maten har sjunkit undan lite.
Min plan är att läsa mycket nu i början av veckan för att kunna baka och laga mat närmare helgen. Min man är på jobbresa och kommer hit först på fredag kväll. Jag börjar vänja mig vid att bara träffa honom på helgerna men det är lite tråkigt och jag saknar honom så under veckorna. 
Jag ska hinna få upp julgranen, städa, planera och om jag har lite tid över så vill jag göra ett pepparkakshus. På tal om pepparkakor så fick jag med mig deg hem i lördags eftersom jag glömde alla mina pepparkaksmått hemma (jag vill göra lite noter och andra fina mönster), och igår kväll så hade jag ytterligare en visning av lägenheten och därefter hamnade jag framför TV:n efter det så det kom jag på först imorse när jag öppnade kylen och såg degen, de måste bakas idag så att inte degen blir gammal så det får jag göra i eftermiddag när jag har tröttnat på studierna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0