En prinsessa

Det har väl inte undgått någon att en prinsessa är född! Jag är så glad för deras skull. Jag är royalist ut i fingerspetsarna och vaknade av att Håkan ringde tidigt imorse och bad mig slå på teven, jag förstod direkt vad som hade hänt. Kl 04:26 föddes en 51 cm lång och 3280 gr tung prinsessa och jag väntar med spänning på namnet. Jag hoppas på Alice eller Ingrid som namn och tippar på att hon blir hertiginna av Gotland.
Jag var ute på en promenad med AL imorse, och jag halkade inte en enda gång. Vi höll oss på isfria vägar och det var skönt. Solen skiner dagen till ära.
Idag blir det plugg, städning och storhandling inför helgen, och det bästa av allt: Håkan kommer hit ikväll!
Lyckliga föräldrar
GRATTIS!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Enligt "experterna" i tv-soffan så blir det inte Ingrid som tilltalsnamn i allafall, eftersom arvprinsessan i Norge heter Ingrid. Förvirrande om två i samma generation heter så? Men Alice är fint, Astrid likaså. Spännande är det och i morgon får vi veta ;)

2012-02-23 @ 15:18:32
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Lena

Innan alla spekulationer gissade jag på Alice. Det är ett fint namn så jag hoppas på det! Alice Kristina Desiree kanske?

2012-02-23 @ 15:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0