I bakartagen

Ibland undrar jag hur jag tänker. Jag vill ofta prova nya recept och gärna ändra lite i dem så att det ska smaka extra gott. Problemet är bara att jag gör det när vi ska ha gäster och jag inte har provbakat det innan... Det kan bli precis vad som helst.
Jag har aldrig bakat tårtbottnar förut och det ska jag absolut prova idag, samma sak med daimfluff (aldrig hört talas om) och hallonmousse. Till morgondagens fest ska jag testa chokladtryffelsmet och en annan sorts hallonmousse för jag vill inte göra två likadana tårtor. Suck, ibland blir jag lite trött på mig själv. Det ska bli väldigt spännande att smaka kvällens tårta efter mina små påhitt.
Min syster har blivit sjuk, morgondagens födelsedagsfirande kommer således att gå av stapeln här hemma istället för hos familjen B. Då ingår den lilla bonusen att vi måste röja efter kvällens fest imorgon bitti, inte så roligt men jag hoppas att vi får lite sovmorgon ändå.
Här ser ni en halvfärdig hollonmousse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0