Kyrkbacken


Jag gav ett löfte till Håkan strax före jul och det var att vi inte skulle flytta på minst ett år. Vi har flyttat minst en gång per år de sista 4 åren och det är jobbigt och omständigt men även väldigt roligt (Håkan tycker att det är jättetråkigt och bara jobbigt).

När jag vandrade runt i stan med min kompis Anna-Sara någon gång på mellanstadiet så kom vi in på en liten mysig innergård med hus från 1600-talet i närheten av Shanti Shakti och jag minns att jag sa att jag gärna skulle bo där... När jag ett antal år senare var på min första lägenhetsvisning så var det på just den innergården och jag blev en lycklig hyresgäst på Badhusgatan i Västerås.
Mina piano- och sånglektioner tog jag på Växhuset under högstadieåren och när jag gick till och från övningarna så spanade jag in ett lägenhetshus på andra sidan gatan som såg gammalt och fint ut och tänkte "Där skulle man bo" när vi så skulle flytta från Badhusgatan så gick flytten just till det huset på Västra Utanbygatan... När vi bodde där så drömde jag om huset bredvid, ett otroligt vackert, gult hus från början av 1900-talet och ett år senare fick vi, med hjälp av min kusin, nys om att en stor, fin lägenhet i just det huset var ledig och vi flyttade in några månader senare.

Såhär har det varit och nu bor vi mitt i centrum och trivs kanonbra! Det enda området i Västerås som jag skulle kunna tänka mig att bo på (förutom där vi bor nu) är Kyrkbacken, Västerås svar på Gamla Stan.

Vår hyresvärd har nu ett hus med trädgård ledigt på just Kyrkbacken. Ni förstår kanske att min puls ökade när jag såg huset på nätet ;-). Det är tyvärr lite litet för oss, så det är inte aktuellt men jag kikar in på hemsidan varje dag och drömmer mig bort.

Här kan ni hitta mer bilder och info om villan, klicka innanför parentesen så kommer ni rätt ( http://www.mimer.nu/HSS/Object/ObjectDetailsTemplateB.aspx?cmguid=f85a83f8-db44-43cc-b053-4c8dd1a25b57&objectguid=59157048-6bc6-4c9f-8114-3d8891f55b09 )


Planlösningen har jag hittat på Mimers hemsida

Kommentarer
Postat av: Ida Selin

Hej Kristin!



Visst är det huset fantastiskt!! Vi har sökt det men har ju långt ifrån så många dagar som krävs... Men hur stort vill ni ha om det är för litet för er?

För oss vore det perfekt. Vi har en liten på gång och vill gärna ha fler i framtiden så det huset skulle varit långsiktigt och fint.



Du har inga kontakter som kan hjälpa mig också att hitta drömboende?? ;)



Härligt att följa ditt liv lite på avstånd (genom bloggen, "i smyg" liksom)!

Kram!

2012-02-13 @ 11:54:13
Postat av: Kristin

Grattis till bebben Ida! Vad roligt, när är det dags? Den lägenheten vi har idag är 4 rum + matsal och kök i ett och den är på 155 m2, lägenheten innan var på drygt 190 m2. Vi känner att vi inte vill flytta till något mindre än vi har idag då vi gillar storleken på rummen, vi har en hel del grejer, vi har familj som kommer på besök och övernattar eftersom de inte bor i stan och någon gång hoppas vi att vi får gemensamma barn. Vi skulle absolut få plats i huset, men eftersom vi trivs bra i lägenheten vi har nu så har vi (hehe, eller Håkan kanske jag ska säga ;-) inga planer på att flytta i dagsläget. KRAM!

2012-02-13 @ 16:19:16
URL: http://reising.blogg.se/
Postat av: Ida Selin

Stort tack! Bebisen kommer i slutet av juli om allt går som det ska. Nästa vecka ska vi på ultraljud så då vet vi mer exakt.

Oj, bor ni så stort? Vad skönt, då förstår jag att ni inte vill flytta. Särskilt från Västra Utanbygatan som är så fint! Och man blir ju jättetrött på att flytta för ofta.

Vi kommer hemåt mot sommaren så då kanske vi kan träffas någon gång om du vill!

Kramar!

2012-02-13 @ 17:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0