The mansion

I Gloucester bodde vi hos en värdfamilj som bodde strax utanför stan. De hade ett mindre slott, nej det var inte ett slott , men det fanns 15 rum, 5 badrum, 2 kök och en ENORM tomt. De hade bara bott där i några år så de hade långt kvar på renoveringen. Tredje våningen, där vi bodde, var renoverad och taken likaså. Trädgården, tennisbanan, sommarhuset, poolen och många av rummen i stora huset hade de inte hunnit med än. Jag önskar att jag fick komma tillbaka om 5 år och se hur det ser ut när renoveringen är klar.
Grinden in till trädgården
Tennisbanan
Hönorna, som gav oss goda ägg till frukost
Ute på ägorna, om vädret var klart kunde man se ända till Wales! Vi såg ut över Gloucester men det var så dimmigt så vi kunde inte se katedralen.
Det fanns massor med skulpturer i trädgården, när familjen Saunders flyttade dit låg de slängda i buskarna runt om på tomten.
Det här är en fontän som ligger mitt i en liten park, där det även ska vara ett vattenfall (det syns inte på bilden för det är bakom mig när jag tar kortet). Jag hoppas att de fixar iordning det för det är nog kanonfint när det är igång.
Lina och en av hästarna, det fanns även lejon, en katt, en sko och andra roliga figurer.
Mina rumskompisar (fast vi bodde i olika rum, men ändå ;-)
Poolen, där det bodde paddor, usch!
The summerhouse, som de skulle börja renovera nu.
Årtalet 1904, när huset byggdes
När man körde in genom grindarna och följde vägen så kom man till en rundel, ni vet en sån de har utanför herrgårdarna så att bilarna kan köra runt, på den rundeln hittade jag det här lejonet.
Här ser ni Håkan, rundeln och en del av huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0