Årskrönika, del 3

Juli
Juli är för oss en riktig kärleksmånad, vi förlovade oss 1 juli 2008 och gifte oss 3 juli 2010, vi hade mysmiddag hemma den 1 juli  och den 2juli flög vi till Rom med Lunds Kammarkör där vi deltog i en körtävling. Det blev ingen mysig 1-årig bröllopsdag, däremot en lite nervös sådan eftersom vi tävlade den dagen. Vi tog första pris i Damkör och knep andraplatsen i blandad kör, och vi gick till Grand Prix med den blandade kören. Håkan fick pris för bästa tolkning av obligatoriskt stycke.
Vi turistade lite i Rom innan jag och Håkan åkte vidare till Capri och därefter bilade ner till Sicilien. I Sverige blev det besök i Göteborg, med Liseberg och konsert med BAO och därefter åkte vi till stugan som ligger utanför Uddevalla.

Italien 3 juli


Spanska trappan


Fontana di Trevi








Stugan







Augusti
Augusti var en underbar månad, vi gick på fester, träffade vänner, såg många filmer och bara hade semester (även om Håkan jobbade en del). Vi hade rephelg med Mariakören, vi gick på lägenhetsvisningar och månaden avslutades med att vi köpte en ny lägenhet här i Lund.


September
Jag brukar älska hösten, men det här hösten har känts ganska jobbig. Jag var sjuk flera gånger om och jag kände ingen riktig inspiration till studierna som påbörjades i affärsengelska och företagsekonomi. Vi såg Spamalot i Stockholm och våra vänner fick sina underbara trillingar Carmilla, Carlotta och Aloysia. Vi gick på studiebesök på en vingård här i Skåne och Håkan blev ordentligt avtackad som dirigent för Lunds Kammarkör genom en överraskningskonsert. Jag hade en fotosession med Rickard på Kyrkbacken (de bilderna kan ni tyvärr inte få se då de finns på min kraschade dator).

Redo för Spamalot


Middag på Sture


Premiär för mina blåa mockastövlar från New York

Kommentarer
Postat av: Anna

Alltså, har jag missat del 1 & 2 ??? (tycker ju att jag läser din blogg dag!)

2012-01-11 @ 21:23:33
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Kristin

Ja ;-) men du hittar dem längre ner ;-)

2012-01-11 @ 21:48:36
URL: http://reising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0