Årskrönika, del 4

Oktober
Under hösten var jag och Håkan ifrån varandra en hel del, han reste mycket i jobbet och jag var i Västerås varje vecka för att spela badminton och sjunga i Mariakören. Vi sågs alldeles för sällan så nu till våren blir det lite ändring på de rutinerna. Vi åkte till Comosjön utanför Milano med Håkans jobb och njöt av sol och härlig utsikt ifrån bergen. Jag följde med Håkan till Älmhult, Hultsfred och Tibro när han skulle dit på möten. Håkan ledde sin sista konsert som dirigent för Lunds Kammarkör i Dalby kyrka och vi hade ett framträdande med Vox Lundensis (eller Voces Sine Nomine som vi hette då). Jag och Håkan firade 5 år den 21 oktober och avnjöt bröllopsmiddagen på nytt (ännu en bröllopspresent) vi blev fotade av Petra Gau i Stockholm dagen efter på så sätt har vi ett fint minne från vår 5-årsdag.

Det fanns gott om blommor kvar i oktober



Italien






Petras bilder som jag har gjort collage av.






November
Vi kände att vi inte riktigt hann livet med och bestämde oss för att sluta i den lilla gruppen i Västerås. Vi såg Veronica Maggio på Västerås Konserthus, jag fyndade i second hand-butiker och jag köpte en varm och mysig vinterjacka. Vi åkte till Stockholm och träffade trillingarna. Vi såg Tintin på bio och fick tillträde till nya lägenheten i Lund så det blev några vändor dit. Flyttlasset gick 21 november och vi kom långt i uppackningen redan första dagen. Vi passade Malva när Felix såg dagens ljus den 26 november.



Vår guddotter Aloysia




Gamla lägenheten

Nya lägenheten


Lilla Felix och hans mamma


December
Vi spenderade större delen av december i Västerås, det var skönt för då hann vi fixa klart i biblioteket. Min dator gav upp och bestämde sig för att inte starta mer. Vi hade julbak hemma hos mamma och pappa. Vi sjöng Messias med Mariakören i Västerås och jag blev avtackad från mitt jobb. Min älskade man fyllde 50 år och vi hade en mysig hemmadag. Julafton firade vi hos mina föräldrar innan det bar av till Göteborg för att träffa Håkans släkt. Vi var tillbaka i Västerås innan nyår som vi firade hemma hos min storebror.









Julafton








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0