En del har tur i spel...

Efter middagen igår satt vi kvar i matsalen och spelade spel till långt efter midnatt. Vi började med fyra omgångar av Cluedo. Jag hade aldrig spelat Cluedo och efter att Håkan hade läst regerna så verkade det väldigt avancerat men när man väl kom igång så var det inte så svårt. 
Jag hade nybörjartur och vann tre av fyra omgångar!  



Efter det gick vi vidare till Sverigespelet, som gick väldigt snabbt att spela. Det var inte så jätteroligt för det mesta handlade om tur, vilket jag såklart inte hade ;-).





Vi avslutade kvällen med vårt andra Sverigespel som dels handlade om tur men där flöt spelet på och alla fick flytta runt sin spelpjäs, till skillnad från det andra Sverigespelet där jag fick gå två gånger under hela spelet..



Orterna som jag skulle besöka


Det var väldigt jämnt men jag knep första platsen =0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0